1. Zajęcia poranne:

Układaj tak jak ja – odtwarzanie szeregów i rytmów. Pobawcie się z rodzeństwem lub rodzicami. Wybierzcie sobie elementy na których będziecie się bawić, np. klocki, kredki, sztućce. Ułóżcie jakiś rytm-druga osoba ma go odtworzyć tak samo. Zamieniajcie się miejscami.

  1. Dziś cały dzień będziecie bawić się tym, co macie dookoła siebie, korzystając z różnych wynalazków. Przygotujcie sobie 12 liczmanów – klocki, kredki, sztućce. Ile brakuje? Ile muszę dodać? Poproście rodziców o odczytanie poleceń dla Was:

- Chcę mieć 10. Mam 4. Ile mi brakuje?

- Chcę mieć 7. Mam 3. Ile mi brakuje?

- Chcę mieć 5. Mam 10. Ile muszę oddać?

- Chcę mieć 7. Mam 9. Ile muszę oddać?

Jeśli zadania się podobają, można kontynuować wymyślając inne zadania, np. Mam 4 jabłka. Jeśli dokupię 4, to ile będę mieć razem? Chcę mieć 10 naklejek, 6 już mam, ile mi brakuję?

 

Teraz poćwiczcie trochę ze zwierzątkami:

https://wordwall.net/pl/resource/1905207/weso%c5%82a-gimnastyka-

  1. Zajęcia popołudniowe:

Czy zobaczę tu swoje odbicie? – zabawy badawcze. Potrzebne Wam będzie: lusterko, kawałek folii aluminiowej, drewniana deska, metalowa łyżka, plastikowa butelka, okulary przeciwsłoneczne, blaszana taca, chusteczka higieniczna, miska z wodą. Waszym zadaniem jest sprawdzenie, w których przedmiotach można zobaczyć swoje odbicie. Po zabawie podzielcie przedmioty na te, w których się widzieliście, i na te, w których nie widać Waszego odbicia.

Pamiętajcie, żeby po każdej naszej zabawie poodkładać wszystkie przedmioty na miejsca.

Życzę Wam miłego dnia 😊

Pozdrawiam

Ewelina Sarol