1. Zajęcia poranne:

Od startu do mety – zabawa z elementem turlania. Ustalcie, gdzie jest meta i start w pokoju. Jedna osoba kładzie się na dywanie na polu start, a druga pomaga jej się turlać do mety. Później zamieńcie się rolami i zabawa się powtarza.

  1. „Być jak Ignacy”- obejrzyjcie dwa krótkie odcinki bajki edukacyjnej. Zamieńcie się teraz w wynalazcę i stwórzcie, narysujcie projekt wynalazku, który chcielibyście mieć w domu. Może to być przyrząd, urządzenie, które ułatwi Wam lub Waszym rodzicom, dziadkom życie. Użyjcie swojej wyobraźni, kreatywności.

https://www.youtube.com/watch?v=ZWEOuRbT6ak

https://www.youtube.com/watch?v=-DifPllpxHk

 

Pobawcie się, powygłupiajcie, pośpiewajcie przy piosence z tego tygodnia:

Piosenka „Wynalazki” https://www.youtube.com/watch?v=9hPjDzkchnA

„Wynalazki”

Dawno temu, ze dwa wieki

Albo jeszcze dawniej, nie wiem.

Ktoś pomyślał, zaplanował

I tak powstał grzebień.

Innym razem wpadł na pomysł

Podrapał się w głowę

Powyginał, powycinał i sanki gotowe.

Ref. Wynalazki, wynalazki, trudno bez nich żyć

Choć tak proste i banalne są i musza być.

Kto potrafi niech zaprzeczy, proszę zgadzam się

Lecz te proste nieraz rzeczy nam przydają się.

Samochody i rowery, komputery i bajery

GPS-y, telefony, radia i telewizory.

Zabaweczki, żaróweczki, instrumenty i pierwiastki

Wciąż powstają wynalazki.

  1. Zajęcia popołudniowe:

Co tak pachnie? – zabawa badawcza, rozpoznawanie różnych przedmiotów za pomocą zmysłu węchu. Potrzebne będą np.: cytryna, ocet, cukier waniliowy, cynamon, kawa, proszek , mydło, perfumy, pomarańcza, pasta do zębów. Waszym zadaniem jest rozpoznanie zapachów z zakrytymi oczami. Następnie podzielcie produkty na nadające się do spożycia (spożywcze) oraz nienadające się do spożycia (chemiczne).

Czekam na zdjęcia Waszych wynalazków, jestem bardzo ciekawa co uda Wam się wymyślić😊 Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Pozdrawiam

Ewelina Sarol