Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze na okres 13.09.2021r.-24.09.2021r.

 

Temat kompleksowy:

  1. Jak być superbezpiecznym?
  2. Jakie są moje supermoce?

 

Cele ogólne:

- rozwijanie mowy;

- poznawanie ogólnych zasad bezpieczeństwa;

- rozwijanie słuchu fonematycznego;

- rozwijanie umiejętności klasyfikowania na podstawie jednej cechy-kształtu;

- nazywanie figur geometrycznych;

- rozwijanie myślenia logicznego;

- rozwijanie inteligencji emocjonalnej;

- dążenie do zrozumienia własnej indywidualności.

 

Piosenka „ Znaki drogowe” (sł. i muz. J. Kucharczyk)

  1. Na ulicach jest tak dużo samochodów,

Na chodnikach i na przejściach tylu pieszych.

Jak bezpiecznie chodzić, jak bezpiecznie jeździć,

Gdy się każdy w swoją stronę spieszy?

 

Ref. Te znaki drogowe i sygnały świetlne

Pilnują, żeby było na drogach bezpiecznie.

Te znaki ostrzegają, tamte informują,

Te coś nakazują, tamte zakazują.

 

  1. Ten okrągły znak to ścieżka dla rowerów,

A ten dla rowerów, ale też dla pieszych.

Przed każdym przedszkolem i przed każdą szkołą

Stoi ważny znak – uwaga, dzieci!

Ref. Te znaki drogowe….

 

  1. Jadę z tatą na wycieczkę rowerową,

Mamy światła odblaskowe, mamy kaski.

Tata mi tłumaczy, jak bezpiecznie jeździć,

Wciąż objaśnia mi drogowe znaki.

Ref. Te znaki drogowe…

 

Wiersz „ Smutki” A. Onichimowskiej

Moje małe smuteczki mają z kory łódeczki,

płyną niebieską rzeką za trzciny, niedaleko.

Moje większe zmartwienia klockami w domy zmieniam,

mieszkają w nich ludziki z żołędzi i patyków.

Moje duże kłopoty czekają do soboty.

W sobotę z pieskiem Asem biegną razem do lasu.

A moje wielkie smutki chowają się w czarne nutki,

chowają się w wiśni siatkę i w mamy suknię w kratkę.