Witam!

Zapraszam na kolejną porcję ćwiczeń.

Wiersz „Skacząca piłka” - służy do usprawniania narządów mowy. Dziecko naśladuje skaczącą piłeczkę, powtarzając za rodzicem sylaby: la, la, la.

Mała Ala piłkę ma, piłka skacze:

- La, la, la

- La, la, la

Ala Ani piłkę da, piłka skoczy:

- La, la, la

- La, la, la

Ładnie fika piłka ta: piłka tańczy:

- La. la, la

- La, la, la

Piłkę łapie mała Ala, piłka skacze:

- La, la la

- La, la la

Czy ktoś wdzięku więcej ma, od tej piłki:

- La, la, la?

- La, la, la?

Ćwiczenie słuchowe w oparciu o wiersz „Rymy w zagrodzie”. Zadaniem dziecka jest odgadywanie brakujących rymów.

Raz na grzędzie bura kurka

nastroszyła swoje...( piórka)

Inna kurka głośno gdacze

Żółta kaczka pięknie…(kwacze).

Baran po swojemu beczy,

koza w kozie z żalem…(meczy).

Gniady konik w stajni hula,

pszczółki lecą wprost do…(ula).

traktor w polu głośno huczy,

a na łące krówka…( muczy)

gdy wróbelki nam ćwierkają,

dzieci rymy…( dobierają, wymyślają).

A na koniec wierszyk (do powtórzenia) dla utrwalania poprawnej wymowy. Ćwiczymy głoskę „r”.

„Rysio i jego trąbki”

Rysio cztery trąbki ma i na każdej pięknie gra.

Na pierwszej gra: tra, tra, tra.

Na drugiej gra: tru, tru, tra.

Na trzeciej gra: tre, tre, tra.

Na czwartej gra: try, try, tra.

Rysio brata Jurka ma, razem z bratem gromko gra:

tra, tre, tra, tra, tru, tra, tre, tro, tra, tra, try, tra.

Owocnych ćwiczeń. Pozdrawiam