Witam!
Zapraszam na kolejną porcję ćwiczeń.
Wiersz „Skacząca piłka” - służy do usprawniania narządów mowy. Dziecko naśladuje skaczącą piłeczkę, powtarzając za rodzicem sylaby: la, la, la.
Mała Ala piłkę ma, piłka skacze:
- La, la, la
- La, la, la
Ala Ani piłkę da, piłka skoczy:
- La, la, la
- La, la, la
Ładnie fika piłka ta: piłka tańczy:
- La. la, la
- La, la, la
Piłkę łapie mała Ala, piłka skacze:
- La, la la
- La, la la
Czy ktoś wdzięku więcej ma, od tej piłki:
- La, la, la?
- La, la, la?
Ćwiczenie słuchowe w oparciu o wiersz „Rymy w zagrodzie”. Zadaniem dziecka jest odgadywanie brakujących rymów.
Raz na grzędzie bura kurka
nastroszyła swoje...( piórka)
Inna kurka głośno gdacze
Żółta kaczka pięknie…(kwacze).
Baran po swojemu beczy,
koza w kozie z żalem…(meczy).
Gniady konik w stajni hula,
pszczółki lecą wprost do…(ula).
traktor w polu głośno huczy,
a na łące krówka…( muczy)
gdy wróbelki nam ćwierkają,
dzieci rymy…( dobierają, wymyślają).
A na koniec wierszyk (do powtórzenia) dla utrwalania poprawnej wymowy. Ćwiczymy głoskę „r”.
„Rysio i jego trąbki”
Rysio cztery trąbki ma i na każdej pięknie gra.
Na pierwszej gra: tra, tra, tra.
Na drugiej gra: tru, tru, tra.
Na trzeciej gra: tre, tre, tra.
Na czwartej gra: try, try, tra.
Rysio brata Jurka ma, razem z bratem gromko gra:
tra, tre, tra, tra, tru, tra, tre, tro, tra, tra, try, tra.
Owocnych ćwiczeń. Pozdrawiam