Witam! Zapraszam do ćwiczeń:

Ćwiczenia języka i warg:

 „Silny język”

Otwórz szeroko usta. Podnieś język do góry i umieść go za górnymi zębami, od ich wewnętrznej strony. Utrzymaj język w górze przez 5 sekund, a następnie go opuść. Ćwiczenie powtórz 5 razy.

„Liczenie ząbków”

Otwórz szeroko usta. Podnieś język do góry i umieść go za górnymi zębami, od ich wewnętrznej strony. Następnie, zaczynając od lewej strony, czubkiem języka dotykaj każdego ząbka po kolei. Ćwiczenie wykonaj 3 razy.

"Stukot końskich kopyt”

Otwórz szeroko usta. Podnieś język do góry i umieść go za górnymi zębami, od ich wewnętrznej strony. Następnie „przyklej” język do podniebienia i głośno go „odklejaj” naśladując stukot końskich kopyt. Ćwiczenie wykonaj 5 razy.

„Kosmita” 

Wymawiaj bardzo dokładnie na przemian samogłoski i – u. Ćwiczenie powtórz 5 razy.

„Całuski”

Ściągnij wargi, a następnie wysuń je do przodu tak, jakbyś chciał/chciała kogoś pocałować. Ćwiczenie powtórz 5 razy.

Bajeczka ortofoniczna „ W zagrodzie Małgosi” .

Wieczorem w zagrodzie cioci Małgosi

Każde zwierzątko o jedzenie prosi.

Piesek szczeka: HAU, HAU, HAU,

Kotek miauczy: MIAU, MIAU, MIAU,

Kura gdacze; KOD, KO, DA

Kaczka kwacze: KWA, KWA, KWA.

Gąska gęga: GĘ, GĘ, GĘ

Ona też chce najeść się.

Owca beczy: BE, BE, BE,

Koza muczy: ME, ME, ME,

Indor gulaga: GU, GU, GU

Krowa ryczy: MU, MU, MU,

Konik parska: PRR, PRR, PRR

A pies warczy: WRR, WRR, WRR.

I tak gra orkiestra ta, aż Małgosia jeść im da.

Zabawa słuchowa „Dokończ, by utworzyć rym.” Zadaniem dziecka jest odgadywanie brakujących rymów ( słowa w nawiasach)                

Lata osa koło... (nosa)

Leci muszka koło...   (uszka)

Ciele, co językiem ... (miele)

Owoce spadają, dzieci je ...   (zjadają)

Sowa to mądra ...   (głowa)

Przyszła koza do ... (woza)

Logopedyczne wierszyki do utrwalania głosek szumiących (sz, ż, cz, dż)

„Trudny rachunek”

Szły raz drogą trzy kaczuszki,

Grzecznie, że aż miło:

Pierwsza biała, druga czarna,

A trzeciej nie było.

Na spotkanie tym kaczuszkom

Dwie znajome wyszły:

Pierwsza z krzaków, druga z sieni,

trzecia prosto z Wisły.

 

„Żaba i żuk”

Duża żaba nad kałużą

napotkała żuka.

Żuk na nóżki buty włożył

i butkami puka.

Żółte butki, żółty szalik

i żółty kapelusz.

Pyta żaba: „Dokąd bieżysz,

mój ty przyjacielu?”

„Idę żabko na przyjęcie

do pana bociana.

Będzie żuraw, żółw i jeżyk.

Chodź i ty kochana.

 

„Mecz”

Dziś wieczorem będzie mecz.

To jest bardzo ważna rzecz.

Ćwiczą chłopcy i dziewczyny,

mają bardzo tęgie miny.

Czwarta klasa czeka już.

Opadł też z boiska kurz.

Gracze zaczynają mecz.

Bo to bardzo ważna rzecz.

 

„Dżdżownica”

Dżdżownica to stworzenie.

Mieszka głęboko w ziemi,

drąży tam korytarze,

nikomu się nie pokaże.

I tylko w dzionek dżdżysty

dżdżownicę zobaczymy

Jej ciało długie, śliskie

na chodniku ominiemy.

 

Owocnej pracy. Pozdrawiam Anna Tuczyńska