Witam! Zapraszam do zabawy

 

  1. Ćwiczenia artykulacyjno-ortofoniczne: "Chory pan Języczek"

Rodzic czyta opowiadanie, a dziecko wykonuje ćwiczenia.

Opowiadanie "Chory pan Języczek"

Pewnego dnia pan języczek wybrał się na zakupy.

Zaczyna padać deszcz. (dziecko czubkiem języka dotyka różnych miejsc na podniebieniu)

Pan Języczek moknie, bo zapomniał parasola. Wieczorem czuje się już bardzo źle.

Kicha (dziecko wymawia: a-psik, a-psik)

boli go głowa (dziecko wymawia: oj, oj, oj, oj)

Przychodzi pan doktor. Wyjmuje ze swojej torby słuchawki. (dziecko wysuwa język z buzi)

Przykłada słuchawki do jego pleców. (dziecko czubkiem języka dotyka wszystkich górnych zębów - po kolei)

Opukuje plecy. (dziecko czubkiem języka różnych miejsc na podniebieniu)

Zagląda do gardła. (dziecko wysuwa język na brodę)

Wypisuje receptę. ( dziecko naśladuje "pisanie w powietrzu" językiem wysuniętym z buzi)

Pan Języczek leży w łóżku (dziecko robi z języka "łóżko"-przód i boki języka unosimy ku górze, tak by na środku powstało wgłębienie)

Zimno mu, ma dreszcze. (dziecko trzęsie się i wymawia; brrr, brrr)

Mocno przykrywa się kołderką. (dziecko nakłada wargę dolną na wargę górna i odwrotnie)

Gorączka raz wzrasta, (dziecko językiem próbuje dotknąć nosa)

raz opada. (dziecko układa język na brodzie)

Pan Języczek pije syrop. O jaki słodki i oblizuje się. (dziecko oblizuje wargi ruchem okrężnym, potem w drugą stronę)

Mija kilka dni. Pan Języczek czuje się lepiej.

Przychodzą do niego w odwiedziny goście. (dziecko wysuwa język z buzi , a potem go chowa)

Witają się z nim serdecznie. ( dziecko naśladuje "całuski")

Pan Języczek jest już wesoły. (dziecko uśmiecha się szeroko nie pokazując zębów)

  1. Ćwiczenia słownikowe: "Przygoda pana Języczka".

Dziecko opowiada swoimi słowami przygodę pana Języczka.

 

Pozdrawiam Anna Tuczyńska