Temat kompleksowy: "Jak być bezpiecznym?"

Dzieci:

- rozwijają mowę;

- poznają i przestrzegają zasady bezpieczeństwa - w drodze do przedszkola, w sali przedszkolnej, na placu zabaw;

- rozwijają umiejętność opisywania cech przedmiotów i ich przeliczania;

- rozróżniają prawidłowe i nieprawidłowe zachowania w ruchu ulicznym;

- poznają i utrwalają numery alarmowe;

- utrwalają umiejętność orientacji w schemacie własnego ciała.

 

Piosenka tygodnia

"Droga do przedszkola"

 

1. Kiedy idę do przedszkola,

mijam różne znaki.

Znam już dobrze wszystkie światła

i dla pieszych pasy.

Ref.: Kto drogowe znaki zna,

ten bezpieczny jest jak ja.          Bis

2. Już zielone światło, a więc

można przejść przez jezdnię.

Razem z mamą przechodzimy

po pasiastej zebrze.

Ref.: Kto drogowe znaki zna...    Bis

3. Przed przedszkolem jest znajomy

znak: "Uwaga! Dzieci!.

Tu pojazdy przepuszczają

przechodzących pieszych.

Ref.: Kto drogowe znaki zna...      Bis

 

 

Wiersz tygodnia

 Krzysztof Wisniewski "Kolorowe znaki"

Trójkąty żółte z brzegiem czerwonym,

z rysunkiem czarnym jak pióra kawcze

mówią: "Uważaj na mój rysunek!".

I są to ZNAKI OSTRZEGAWCZE.

 

Te duże koła z brzegiem czerwonym,

które z daleka widać od razu,

"Nie wolno!" - krzyczą głosem donośnym,

bo to są właśnie ZNAKI ZAKAZU.

 

Mniejsze zaś koła, z niebieską twarzą

i białą strzałką jak ptasi pazur,

mówią stanowczo: "Jedż, jak ci każę!".

Dlatego są to ZNAKI NAKAZU.

 

A prostokąty oraz kwadraty,

te z tłem niebieskim, stojące z gracją,

INFORMACYJNE są to ZNAKI,

bo zawsze służą informacją.

 

Wiesz już, dlaczego duzi i mali

znaki drogowe widują co dzień?

Żeby bezpiecznie z dróg korzystali:

każdy kierowca i każdy przechodzień.