Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne w dniach 7.06. – 18.06.2021 r.

 

Tematy kompleksowe:

  1. Letnie zabawy
  2. Kolorowe lato

 

Cele ogólne:

  • poznawanie zmian zachodzących w przyrodzie;
  • doskonalenie wypowiedzi poprzez tworzenie rymowanek;
  • rozwijanie umiejętności okazywania sobie wzajemnej życzliwości i akceptowania innych;
  • rozpoznawanie środowiska naturalnego – łąki oraz jej flory i fauny;
  • podawanie znaczenia łąki dla zwierząt i ludzi;
  • rozwijanie percepcji słuchowej poprzez ćwiczenia analizy i syntezy słuchowej;
  • kształtowanie wartości akceptacji siebie takim, jakim się jest;
  • poznawanie warunków życia wybranych zwierząt oraz środowiska wodnego;
  • rozwijanie motoryki małej;
  • rozwijanie umiejętności śpiewania piosenek zbiorowo i indywidualnie.

 

Piosenka „O czym marzy lato?”

sł. Urszula Piotrowska, muz. Magdalena Melnicka-Sypko

Czy wiecie, że lato marzy,

by biegać z nami po plaży,

do brzegu gonić fale,

bo pływa wspaniale.

Chce lato wybrać się w góry,

ze szczytów policzyć chmury.

Odpocząć przy strumyku,

poszukać kamyków.

Chce zioła zbierać od rana,

gdy zieleń w rosie skąpana,

wycinać łódki z kory

w sierpniowe wieczory.

A kiedy miną wakacje,

popędzi lato na stację,

wyprawi nas do szkoły

z uśmiechem wesołym.

 

Wiersz „Przyjście lata” - Jan Brzechwa

I cóż powiecie na to,

Że już się zbliża lato?

Kret skrzywił się ponuro:

„Przyjedzie pewnie furą”.

Jeż się najeżył srodze:

„Raczej na hulajnodze”.

Wąż syknął: „Ja nie wierzę.

Przyjedzie na rowerze”.

Kos gwizdnął: „Wiem coś o tym.

Przyleci samolotem”.

„Skąd znowu – rzekła sroka –

Nie spuszczam z niego oka

I w zeszłym roku, w maju,

Widziałam je w tramwaju”.

„Nieprawda! Lato zwykle

Przyjeżdża motocyklem!”

„A ja wam to dowiodę,

Że właśnie samochodem”.

„Nieprawda, bo w karecie!”

„W karecie? Cóż pan plecie?

Oświadczyć mogę krótko,

Przypłynie własną łódką”.

A lato przyszło pieszo –

Już łąki nim się cieszą

I stoją całe w kwiatach

Na powitanie lata.