Dzień dobry.

 

Czarujemy kwiaty” – ćwiczenie dłoni


Dziecko trzyma w prawej dłoni chustkę ( szyfonową, bądź kawałek bibuły czy też gazety ),

zwija chustkę i trzyma w zaciśniętej dłoni. Następnie powoli rozluźnia uścisk - kwiat rozwija się.

Przekłada chustkę do lewej dłoni i powtarza ćwiczenie. Zabawę powtarzamy kilka razy każdą dłonią.

 

1.Rodzice przeczytajcie proponowany wiersz, jeżeli jest to możliwe wyjrzyjcie przez okno

może macie widok na łąkę, jeżeli nie obejrzyjcie film. Zadajcie dziecku pytania? zawarte na końcu utworu.

https://www.youtube.com/watch?v=bgYeAZm8mqk

Kolorowa łąka” - wiersz B. Formy

Powiał letni wietrzyk,

łąka zapachniała,

świeżą koniczyną

pokryła się cała.

Brzęczą głośno pszczoły,

pracują wytrwale.

Zapylają kwiaty,

nie nudzą się wcale.

Słońce ciepłe blaski

na ziemię wysyła.

Mienią się w nich skrzydła

pięknego motyla.

Na łące tej chciałbym

znaleźć się przez chwilę

i stać się prześlicznym,

barwnym motylem

Dziecko odpowiada na pytania dotyczące wiersza:

-Jak wyglądała łąka?
- Co robiły pszczoły na łące?
- O czym marzyła osoba z wiersza ?
- Co można robić na łące?

 

2. Wiosenna łąka – malowanie farbami .
Dziecko maluje kartkę papieru formatu A4 kolorem zielonym.

Kwiaty na łące maluje maczając kawałki zgniecionej gazety w farbie i odbijając na kartonie.

Jak to zrobić zobaczcie podpowiedź link do filmu.

https://www.youtube.com/watch?v=q85x875FfGc

Pani Ola w tym tygodniu jest niedostępna, pytania proszę kierować do mnie Małgorzata.