Muzyczne spotkanie z panią Anią Broda
- Szczegóły
- Kategoria: INFORMACJE
W ramach realizacji innowacji pedagogicznej „Gmina Jonkowo – nasza mała ojczyzna” dnia 5 listopada do przedszkola zawitała pani Anna Broda, która przeniosła dzieci w muzyczny świat warmińskich zawodów dawnych i zapomnianych. Pani Anna Broda jest lokalnym twórcą utworów muzycznych dla dzieci i dorosłych oraz muzyki do wierszy znanych polskich poetów. Przedszkolaki na warsztatach muzycznych prowadzonych na podstawie folkloru Warmii i Mazur poznały zawody: kowala, drwala, szewca, pasterza i prządki. Miały okazję zapoznać się z instrumentami muzycznymi wykorzystywanymi przez panią Annę Brodę tj. cymbałami i lirą korbową. Wiele radości sprawiła dzieciom możliwość akompaniowania na instrumentach perkusyjnych do utworu prezentowanego przez panią Anię. Przedszkolaki z wielkim zaangażowaniem i w skupieniu poznawały historię Warmii w muzycznym wydaniu.
Dorota Kaczmarczyk
Lekcja historii
- Szczegóły
- Kategoria: INFORMACJE
Dnia 16 października 2015 roku w ramach innowacji pedagogicznej: „Gmina Jonkowo- moja mała ojczyzna” nasze przedszkole odwiedził pan dr Robert Syrwid nauczyciel historii z Gimnazjum w Jonkowie. Pan Robert Syrwid jest nie tylko nauczycielem historii, ale przede wszystkim wielkim miłośnikiem i pasjonatem gminy Jonkowo, autorem książki pt. „Warmińska Gmina Jonkowo. Historia i współczesność.” Swoją wiedzą na temat historii gminy podzielił się z przedszkolakami podczas prelekcji multimedialnej, w czasie której dzieci miały możliwość zapoznania się z historią gminy, dowiedziały się, że nazwa wsi Jonkowo pochodzi od imienia sołtysa Jonkendorf, zapoznały się z herbem Jonkowa przedstawiający świętego Jana Chrzciciela oraz drzewo bukowe, którego autorem jest właśnie pan Robert wraz z małżonką. Prezentacja, którą przedstawił pan Syrwid zawierała piękne zdjęcia z zabytkowych kościołów znajdujących się na terenie naszej gminy, zdjęcia biskupów i proboszczów, którzy urzędowali w tutejszych parafiach.
Pomimo, że historia jest dla dzieci tematem odległym, a nawet abstrakcyjnym, to przedszkolaki z zainteresowaniem i skupieniem słuchały i oglądały prezentowane wiadomości.
Małgorzata Nicewicz