Tematy kompleksowe :
- Czego potrzebują zwierzęta?
- Co potrafią zwierzęta?
Cele:
- uwrażliwianie dzieci na potrzeby zwierząt;
- wzbogacenie wiedzy na temat zwierząt żyjących na wsi;
- nazywanie zwierząt hodowlanych i opisywanie ich wyglądu;
- nazywanie i opisywanie roślin oraz zwierząt żyjących na polu, w lesie;
- wymienianie zwierząt domowych, poznanie ich zwyczajów;
- poznanie pożytecznej roli dżdżownicy;
- rozwijanie zainteresowań przyrodniczych.
PIOSENKA „WŁASNY DOM”
I.Każde zwierzę marzy, by mieć swój własny dom.
By bezpiecznie mieszkać, by mieć swój miły kąt.
Ref.Hau,hau,hau, miau, miau, miau.
Każdy z nas by domek chciał./bis
II.Piesek chciałby budę, a gniazdo chciałby ptak.
Zając ciepłą norkę, w niej miło mieszkać tak.
Ref.Hau…
III.Krówka chce obórkę, a konik w stajni spać.
Kurki chcą w kurniku kurczętom ziarno dać.
Ref.Hau…
Wiersz B. Szelągowskiej „Zwierzęta w Afryce”
Mama czytała mi dzisiaj wiersz
i dzięki mamie znam już Afrykę!
Wiem, że tam bardzo gorąco jest
i że mieszkają zwierzęta dzikie.
Ogromne słonie, co mają kły
i wodą z trąby się polewają.
Żyją tam jeszcze wielkie żyrafy!
Szyje najdłuższe na świecie mają!
Małpki wesoło skaczą po drzewach
i lubią patrzeć na wszystko z góry.
Lew nosi grzywę, pędzi jak wiatr,
ale niestety jest dość ponury!
Są jeszcze grube hipopotamy!
Całymi dniami moczą się w błocie.
No i pantery! Szybkie i zwinne!
I mają ruchy naprawdę kocie!
Na wielkich łąkach pasą się zebry
i mają paski – czarne i białe.
Są krokodyle i nosorożce.
Jak wyglądają?… Już zapomniałem.