Tematy kompleksowe :

  1. Czego potrzebują zwierzęta?
  2. Co potrafią zwierzęta?

Cele:

  • uwrażliwianie dzieci na potrzeby zwierząt;
  • wzbogacenie wiedzy na temat zwierząt żyjących na wsi;
  • nazywanie zwierząt hodowlanych i opisywanie ich wyglądu;
  • nazywanie i opisywanie roślin oraz zwierząt żyjących na polu, w lesie;
  • wymienianie zwierząt domowych, poznanie ich zwyczajów;
  • poznanie pożytecznej roli dżdżownicy;
  • rozwijanie zainteresowań przyrodniczych.

PIOSENKA „WŁASNY DOM”

I.Każde zwierzę marzy, by mieć swój własny dom.

By bezpiecznie mieszkać, by mieć swój miły kąt.

Ref.Hau,hau,hau, miau, miau, miau.

Każdy z nas by domek chciał./bis

II.Piesek chciałby budę, a gniazdo chciałby ptak.

Zając ciepłą norkę, w niej miło mieszkać tak.

Ref.Hau…

III.Krówka chce obórkę, a konik w stajni spać.

Kurki chcą w kurniku kurczętom ziarno dać.

Ref.Hau…

Wiersz B. Szelągowskiej „Zwierzęta w Afryce”
Mama czytała mi dzisiaj wiersz
i dzięki mamie znam już Afrykę!
Wiem, że tam bardzo gorąco jest
i że mieszkają zwierzęta dzikie.
Ogromne słonie, co mają kły
i wodą z trąby się polewają.
Żyją tam jeszcze wielkie żyrafy!
Szyje najdłuższe na świecie mają!
Małpki wesoło skaczą po drzewach
i lubią patrzeć na wszystko z góry.
Lew nosi grzywę, pędzi jak wiatr,
ale niestety jest dość ponury!
Są jeszcze grube hipopotamy!
Całymi dniami moczą się w błocie.
No i pantery! Szybkie i zwinne!
I mają ruchy naprawdę kocie!
Na wielkich łąkach pasą się zebry
i mają paski – czarne i białe.
Są krokodyle i nosorożce.
Jak wyglądają?… Już zapomniałem.