TEMATY KOMPLEKSOWE:
- Mamy różne charaktery.
- Wiosna, wiosna.
CELE:
- poznanie podstawowych emocji oraz sposobów ich kontroli,
- poznanie pojęć: dobry uczynek, kłamstwo,
- utrwalanie pojęć grzecznościowych,
- utrwalenie poznanych dotąd liter,
- zapoznanie z literą U,u oraz C,c,
- wypowiadanie się na temat czytanych przez nauczyciela tekstów,
- poznanie odejmowania jako ubywania elementów,
- odkrycie zapisu cyfrowego liczby 0,
- utrwalenie nazw pór roku,
- powitanie „Pani Wiosny”,
- poznanie zwiastunów wiosny oraz poszerzenie słownictwa związanego z powyższą porą roku,
- uczestniczenie w warsztatach wielkanocnych w Domu Gazety Olsztyńskiej oraz poznanie tradycji wielkanocnych dawniej i dziś,
- określanie kierunków i ustalanie położenia przedmiotów w stosunku do własnej osoby, a także w stosunku do innych przedmiotów,
- doskonalenie motoryki małej i dużej podczas wykonywania prac plastycznych oraz zabaw ruchowych i ćwiczeń gimnastycznych.
PIOSENKA „BYWAJĄ TAKIE DNI”
1.Bywają takie dni, że bardzo smutno mi,
a w oczach ciągle kręcą się łzy.
A potem wszystko mija i znowu śmieję się.
Mam ochotę na zabawę, a o łzach zapomnieć chcę.
Ref. Tak różne w nas emocje, tak bardzo różne,
że w głowie to nie mieści się.
Lecz mamy do nich prawo szanować się je staramy.
W każdym dniu sobie pomagamy.
2.Bywają takie dni, ze bardzo złoszczę się.
Ze światem całym jestem na „nie”.
Czasami strach mnie łapie, czasami jest mi wstyd.
Lubię pobyć w samotności, potem znów do dzieci iść.
Ref. Tak różne w nas emocje…