TEMATY KOMPLEKSOWE:

  1. Mamy różne charaktery.
  2. Wiosna, wiosna.

CELE:

  • poznanie podstawowych emocji oraz sposobów ich kontroli,
  • poznanie pojęć: dobry uczynek, kłamstwo,
  • utrwalanie pojęć grzecznościowych,
  • utrwalenie poznanych dotąd liter,
  • zapoznanie z literą U,u oraz C,c,
  • wypowiadanie się na temat czytanych przez nauczyciela tekstów,
  • poznanie odejmowania jako ubywania elementów,
  • odkrycie zapisu cyfrowego liczby 0,
  • utrwalenie nazw pór roku,
  • powitanie „Pani Wiosny”,
  • poznanie zwiastunów wiosny oraz poszerzenie słownictwa związanego z powyższą porą roku,
  • uczestniczenie w warsztatach wielkanocnych w Domu Gazety Olsztyńskiej oraz poznanie tradycji wielkanocnych dawniej i dziś,
  • określanie kierunków i ustalanie położenia przedmiotów w stosunku do własnej osoby, a także w stosunku do innych przedmiotów,
  • doskonalenie motoryki małej i dużej podczas wykonywania prac plastycznych oraz zabaw ruchowych i ćwiczeń gimnastycznych.


PIOSENKA „BYWAJĄ TAKIE DNI”

1.Bywają takie dni, że bardzo smutno mi,

a w oczach ciągle kręcą się łzy.

A potem wszystko mija i znowu śmieję się.

Mam ochotę na zabawę, a o łzach zapomnieć chcę.

Ref. Tak różne w nas emocje, tak bardzo różne,

że w głowie to nie mieści się.

Lecz mamy do nich prawo szanować się je staramy.

W każdym dniu sobie pomagamy.

2.Bywają takie dni, ze bardzo złoszczę się.

Ze światem całym jestem na „nie”.

Czasami strach mnie łapie, czasami jest mi wstyd.

Lubię pobyć w samotności, potem znów do dzieci iść.

Ref. Tak różne w nas emocje…