Tematy kompleksowe :
- Z czego to jest zrobione?
- Jakie wzory i kolory mają pisanki?
Cele:
- budzenie zainteresowań dotyczących gliny i produkcji przedmiotów ceramicznych;
- zapoznanie z etapami produkcji chleba i różnymi rodzajami pieczywa;
- rozpoznawanie i nazywanie produktów, które otrzymuje się z mleka;
- poznawanie właściwości wełny, pobudzanie zmysłów;
- zapoznanie z tradycjami wielkanocnymi;
- poznanie tradycji związanej z przygotowaniem koszyczka wielkanocnego;
- zapoznanie z tradycją malowania jajek.
PIOSENKA „Jak to zrobić”
I.Mąka, mleko, ręce dwie.
Piekarz bułki upiec chce.
Ja chcę także umieć tak
upiec bułki raz i dwa.
Ref. Jak to zrobić? Czy ja radę dam?
Gdy się dowiem, powiem wam./bis
II.Mąka, mleko, ręce dwie.
Piekarz ciasto upiec chce.
Ja chcę także umieć tak
upiec ciasto ,raz i dwa.
Ref. Jak…
Wiersz B. Szelągowskiej „Wielkanocny stół”
Nadeszła Wielkanoc.
Czas wielkiej radości!
Już stół wielkanocny
czeka na swych gości.
Pełno na nim potraw:
kiełbaska i żurek,
baba lukrowana,
tuż obok mazurek…
Dom pachnie czystością,
porządki skończone.
Czas na odpoczynek.
Wszystko już zrobione!
Święconka na stole,
a spośród pisanek,
jak każe tradycja,
wystaje baranek!
To czas na życzenia,
na chwile radości
i niech w naszych sercach
miłość ciągle gości.