Tematy kompleksowe:
1. „Dzień dobry, przedszkole!”
2. „Wakacje się skończyły”
Cele etapowe:
- nawiązywanie kontaktu z dziećmi -poznanie ich imion,
- zapoznanie dzieci z salą i jej wyposażeniem,
- ułatwianie dzieciom dostosowania się do nowej sytuacji,
- zapoznanie z zasadami bezpieczeństwa podczas zabawy w sali i na placu zabaw,
- zachęcanie do udziału w zabawach, rozwijanie sprawności ruchowej,
- dostrzeganie źródeł dźwięku w najbliższym otoczeniu,
- kształtowanie umiejętności segregowania wg jednej cechy – kolor,
- nabywanie umiejętności poprawnego stosowania zwrotów grzecznościowych,
- rozwijanie umiejętności skupiania uwagi na tekście czytanym ilustrowanym przedmiotami,
- rozwijanie umiejętności rozpoznawania i nazywania środków transportu oraz dróg, którymi się poruszają,
- rozwijanie umiejętności wypowiadania się w formie plastycznej, nabywanie umiejetności prawidłowego trzymania kredki.
Piosenka pt: „Przedszkolne sale” muz. Adam Skorupka, sł. Dorota Gellner
1. Są w przedszkolu różne sale,
w nich bawimy się wspaniale.
Mamy w każdej z naszych sal
pełno klocków, misiów, lal.
Ref.: I w sali Krasnali,
i w sali Pisklaków –
różne mają nazwy
grupy przedszkolaków. /bis
2. Są w przedszkolu różne sale,
wyglądają doskonale.
Każda grupa salę ma,
w niej się uczy, śpiewa, gra.
Ref.: I w sali Krasnali…/bis
Wiersz pt. „Jestem przedszkolakiem” Beaty Krysiak
Czas zostawić w domu misia…
Już przedszkole na mnie czeka!
A w nim pani i zabawki,
jest tam także mój kolega.
Od dziś jestem przedszkolakiem –
to poważna całkiem sprawa.
Szybko wkładam nowe kapcie,
bo już woła mnie zabawa!
Zapraszają mnie maskotki,
auta, klocki, piłki, lale.
Pani śpiewa nam piosenkę,
nikt nie płacze tutaj wcale.
Od dziś jestem przedszkolakiem,
dumni ze mnie są rodzice!
Jutro także tutaj przyjdę.
Zresztą…Sami zobaczycie!