Tematy kompleksowe:

  1. Koniec lata w sadzie i w ogrodzie.
  2. Kolorowy park.

Cele:

  • rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat;
  • doskonalenie umiejętności przeliczania;
  • doskonalenie orientacji przestrzennej;
  • doskonalenie percepcji wzrokowej i słuchowej;
  • zdobywanie wiedzy na temat zdrowego odżywiania;
  • świętowanie „Dnia Przedszkolaka”
  • powitanie Pani Jesieni;
  • obserwacja zmian zachodzących w przyrodzie;
  • nazywanie gatunków drzew, rozpoznawanie ich na podstawie liści;
  • doskonalenie małej i dużej motoryki.

Piosenka „Kolorowe listki”

Kolorowe listki z drzewa spaść nie chciały.
Kolorowe listki na wietrze szumiały.
Szu, szu, szu, szumiały wesoło.
Szu, szu, szu, wirowały w koło.

Kolorowe listki bardzo się zmęczyły.
Kolorowe listki z drzewa zeskoczyły.
Hop, hop, hop, tak sobie skakały.
Hop, hop, hop, w koło wirowały.

Kolorowe listki spadły już na trawę.
Kolorowe listki skończyły zabawę.
Cicho, sza, listki zasypiają.
Cicho, sza, oczka zamykają.

Wiersz „Jesień u fryzjera” Danuta Gellnerowa

Przyszła jesień
do fryzjera:
– Proszę mną się zająć teraz!

Lato miało włosy złote,
ja na rude mam ochotę.

No, bo niech pan
spojrzy sam,
rudo tu i rudo tam…

Mówi fryzjer:
– Rzeczywiście!
Dookoła rude liście,
ruda trawa, rude krzaki,
chyba modny kolor taki.

Szczotka,
grzebień,
farby fura,
już gotowa jest fryzura.
Woła jesień: – W samą porę!
Płacę panu muchomorem!