Tematy kompleksowe: „Chcemy być potrzebni” , „Już słychać dzwonki sań”.
Cele:
- uwrażliwienie na potrzeby innych ludzi, uświadomienie znaczenia niesienia pomocy innym, rozwijanie empatii,
- wdrażanie do stosowania prawidłowych, społecznie pożądanych wzorów postępowania,
- rozwijanie umiejętności słuchania ze zrozumieniem utworu literackiego i odpowiadania na pytania,
- rozwijanie wyobraźni i logicznego myślenia,
- rozwijanie zainteresowań przyrodniczych, zapoznanie z wyglądem i sposobem odżywiania gila, sikorki i wróbla,
- budowanie sprawności fizycznej,
- doskonalenie umiejętności przeliczania elementów,
- kształtowanie umiejętności posługiwania się pojęciami: wysoko – nisko, wyżej – niżej oraz umiejętności porównywania długości,
- kształtowanie koordynacji muzyczno-ruchowej, reagowanie na zmiany tempa w muzyce,
- doskonalenie pamięci muzycznej,
- poznanie wybranych tradycji związanych ze Świętami Bożego Narodzenia,
- wdrażanie do wykonania pracy według instrukcji.
Piosenka: „Cześć, to ja” muz. Ewa Jakubowska, sł. Małgorzata Szyszko- Kondej
Cześć! To ty?
Cześć! To ja!
Przywitajmy się,
Hop la la!
Zanućmy piosenkę.
Je, je, je!
Ręka wita rękę.
Noga wita nogę.
tupnijmy w podłogę.
Ref.: Teraz w kole się ustawmy,
Bijmy brawo! Razem się bawmy.
pokiwajmy głowami,
pomachajmy rękami,
dotknijmy się palcami,
łokciami, ramionami,
plecami, kolanami,
brzuchami, piętami…
…I czym jeszcze? – Wymyślcie sami!
Cześć! To ty?
Cześć! To ja!
Pożegnajmy się.
Pa, pa, pa!
Zanućmy piosenkę.
Je, je, je!
Ręka żegna rękę.
Noga żegna nogę.
Tupnijmy w podłogę.
Hej!
Ref.: Teraz w kole się ustawmy,
Bijmy brawo! Razem się bawmy.
Wiersz Beaty Krysiak pt: „Ptaszek”
Na gałązce siedzi ptaszek.
Głodny, wiatr mu w piórka wieje.
Przydałby się chociaż daszek!
Gdzie on teraz się podzieje?
Dziadek z wnuczkiem wnet zrobili –
przy tym trudu jest niewiele –
karmnik, by się w nim schronili
ptaszek oraz przyjaciele.
Domek z desek, duży daszek,
pod nim różnych ziaren wiele –
najedzony jest nasz ptaszek,
a z nim innych ptaków wiele.