Tematy kompleksowe :
1. Malujemy kolorowy świat.
2. Mamy różne domy.
Cele:
- rozwijanie wyobraźni i umiejętności twórczych
- utrwalenie nazw kolorów podstawowych
- obserwowanie barw w otoczeniu
- rozwijanie umiejętności kolorowania wg kodu
- uaktywnianie naturalnej aktywności poprzez ruch, śpiew i aktywny odbiór muzyki
- rozbudzanie zainteresowania malarstwem,
- stwarzanie sytuacji umożliwiających odkrywanie własnych możliwości i osiągania indywidualnych sukcesów
- zapoznanie z architekturą w otoczeniu przedszkola
- ćwiczenie umiejętności kreślenia linii pionowych i poziomych
- kształtowanie zainteresowań przyrodniczych
- nazywanie pomieszczeń w domu
- ćwiczenie dykcji i regulowanie oddychania
- rozbudzanie poczucia satysfakcji z wykonanej pracy
- Wiersz pt.: „Mój dom”
A. Rumińska
Ślimak ma swój domek, choć taki malutki,
piesek się może schować do swej psiej budki.
Ptaszki mają gniazda, liski mają norę,
kurki mają kurnik, a krówki oborę.
My też mamy swoje domy, małe albo duże,
a przed domami ogródek i podwórze.
Bawimy się na podwórku wesoło i miło,
żeby potem w domku pięknie nam się śniło.
Piosenka: „ Kolorowe kredki”
Kolorowe kredki w pudełeczku noszę
Kolorowe kredki bardzo lubią mnie
Kolorowe kredki, kiedy je poproszę
Namalują wszystko to, co chcę!
Namalują domek
I na płocie kota
I wesołe słonko
Na pochmurne dni!
A gdy w kosmos lecieć
Przyjdzie mi ochota
Prawdziwą rakietę
Namalują mi!
Kolorowe kredki w pudełeczku noszę
Kolorowe kredki bardzo lubią mnie
Kolorowe kredki, kiedy je poproszę
Namalują wszystko to, co chcę!
Kiedy jestem smutny
Zawsze mnie pocieszą
Siadamy przy stole
I one, i ja!
Malują cudownie
Małpkę taką śmieszną
Słonia na huśtawce
I w rakiecie lwa!