Tematy kompleksowe:
„Kim będę, gdy dorosnę?”
„Przedwiośnie”
Cele:
Dziecko:
- wzbogaca słownictwo o nazwy zawodów,
- kształtuje postawę szacunku wobec pracujących ludzi,
- kształtuje sprawność fizyczną, zwinność i koordynację wzrokowo-ruchową podczas ćwiczeń gimnastycznych i zabaw ruchowych,
- kształtuje umiejętność łączenia w pracy plastycznej różnorodnych materiałów,
- rozwija wyobraźnię i ekspresję twórczą;
- kształtuje umiejętność tworzenia zbiorów, doskonali technikę przeliczania,
- utrwala nazwy zawodów i przedmiotów z nimi związanych,
- rozwija umiejętność obserwacji przyrody, wzbogaca słownictwo związane ze zjawiskami atmosferycznymi i pogodą,
- ma świadomość konieczności ubierania się stosownie do warunków atmosferycznych,
- rozwija umiejętność grupowania przedmiotów wg. cechy, precyzyjnego ustalania wyniku dodawania i odejmowania na liczmanach,
- doskonali celność rzutu,
- uważnie słucha muzyki, reaguje na sygnał dźwiękowy i przerwę w muzyce,
- poznaje i doskonali technikę posługiwania się nożyczkami.
Piosenka: „U lekarza” sł. Anna Kierkosz, muz. Michał Witecki
- Idę z mamą do lekarza.
Chociaż rzadko to się zdarza,
ale czasem przez dni parę
kaszel mam i katarek.
Ref.: A psik! a psik!
lekarstwa łyk,
by katar szybko znikł./2x
2. Już pan doktor zajrzał w gardło
i opukał, i osłuchał,
i zapisał mi lekarstwo,
i tak szepnął mi do ucha:
Ref.: A psik! a psik!
Lekarstwa łyk
i zdrowy będzie smyk. /2x
Wiersz: „Marzec czarodziej” Beaty Krysiak
Miesiąc marzec już czaruje,
zmian w pogodzie dokonuje.
Co za czary? Co się dzieje?
Słonko jakby mocniej grzeje:
wszystkie sople roztopiło,
śnieg w kałuże zamieniło!
Takie zmiany ciszą dzieci:
niech nam słonko mocniej świeci!
Chcemy już zielonej trawy,
długiej na dworze zabawy.
Czas już schować narty, sanki,
wyjąć piłki i skakanki!
– Próżne wasze są nadzieje…
Jeszcze mrozem wam powieję.
Będzie słońce, będą chmury,
śnieg i deszcz, czasem wichury.
Mówię wszystkim: to nie czary!
To marcowe moje dary.