Tematy kompleksowe: „Muzyka maluje świat”, „Wielkanoc”
Cele:
- poznanie instrumentów wchodzących w skład orkiestry symfonicznej;
- kształcenie poczucia rytmu podczas zabawy przy muzyce,
- kształtowanie umiejętności kontynuowania rytmu,
- rozwijanie wyobraźni muzycznej oraz wypowiadania się na określony temat,
- wdrażanie do zainteresowania muzyką poważną,
- doskonalenie umiejętności rozpoznawania odgłosów przyrody,
- rozwijanie myślenia przynowo-skutkowego oraz umiejętności wnioskowania i opisywania obserwowanych zjawisk (ustalanie, które zmiany są odwracalne a które nie),
- rozwijanie umiejętności liczenia na konkretach,
- zapoznanie z wielkanocnymi zwyczajami,
- rozwijanie umiejętności rysowania po śladzie,
- rozwijanie umiejętności wykonywania pracy plastycznej wg. instrukcji,
- czerpanie satysfakcji z wykonywania ozdób świątecznych.
Piosenka: „Pisanki, pisanki” sł. Krystyna Różecka, muz. Franciszka Leszczyńska
Pisanki, pisanki,
jajka malowane
nie ma wielkanocy
bez barwnych pisanek.
Pisanki, pisanki,
jajka kolorowe,
na nich malowane
bajki pisankowe.
Na jednej kogucik ,
a na drugiej słońce,
śmieją się na trzeciej
laleczki tańczące.
Na czwartej kwiatuszki,
a na piątej gwiazdki.
Na każdej pisance
piękne opowiastki.
Wiersz: „Koszyczek wielkanocny” Monika Niewielska
Pod białą serwetką,
w koszyczku plecionym
baranek cukrowy
z dzwoneczkiem czerwonym.
Tuż obok baranka
trzy piękne pisanki:
ta w kropki, ta w paski,
trzecia ma falbanki.
Jest chlebek nieduży,
soli odrobina,
lukrowana baba,
chrzan oraz wędlina.
Zielone i żółte
gałązki i liście
wyglądają w koszyczku
Bardzo uroczyście.