Tematy kompleksowe:
- Muzyka maluje świat.
- Jedziemy na wieś.
Cele:
- poznanie nazw instrumentów muzycznych;
- różnicowanie tempa i wysokości dźwięku;
- przeliczanie i klasyfikowanie przedmiotów ze względu na przeznaczenie;
- wprowadzenie litery H, h;
- dostrzeganie zmian charakteru muzyki;
- reagowanie na sygnały dźwiękowe;
- doskonalenie poczucia rytmu;
- malowanie farbami do muzyki klasycznej;
- porównywanie wsi i miasta;
- poznanie nazw zwierząt hodowlanych, wzbogacenie wiedzy na ich temat;
- poznanie głównych zawodów wykonywanych na wsi;
- wprowadzenie liczby 10 w aspekcie kardynalnym i porządkowym;
- poznanie znaczenia pszczół w przyrodzie;
- utrwalenie poznanych liter, doskonalenie analizy i syntezy wyrazowej;
Wiersz „Pomknę na wieś” A. Frączek
Moje marzenie? Dom pełen zwierząt.
Takich, co łaszą się, a nie jeżą,
merdają z wdziękiem, mruczą i muczą
i które nigdy mi nie dokuczą.
Tylko, ze trochę trudno o wnętrze
na piątym albo dziewiątym piętrze,
w którym by świetnie czuła się świnka
oraz krasula i jej kuzynka,
gdzie by się gęsi pluskały w stawie,
konik źrebaka ścigał w zabawie,
a trawę skubał królik czy koza.
Sąsiad krzyk zresztą podniósłby: – Zgroza!
Cały zwierzyniec? Tu? W środku miasta?
Ja złożę protest. Złożę i basta!
Cóż…jest w tym racji ciut, bez wątpienia.
Czy zatem spełnię swoje marzenia?
Tak. Lecz nim pierwszą z kóz sobie sprawię,
spakuję torby i pomknę na wieś.