Tematy kompleksowe:

  1. Muzyka maluje świat.
  2. Jedziemy na wieś.

Cele:

  • poznanie nazw instrumentów muzycznych;
  • różnicowanie tempa i wysokości dźwięku;
  • przeliczanie i klasyfikowanie przedmiotów ze względu na przeznaczenie;
  • wprowadzenie litery H, h;
  • dostrzeganie zmian charakteru muzyki;
  • reagowanie na sygnały dźwiękowe;
  • doskonalenie poczucia rytmu;
  • malowanie farbami do muzyki klasycznej;
  • porównywanie wsi i miasta;
  • poznanie nazw zwierząt hodowlanych, wzbogacenie wiedzy na ich temat;
  • poznanie głównych zawodów wykonywanych na wsi;
  • wprowadzenie liczby 10 w aspekcie kardynalnym i porządkowym;
  • poznanie znaczenia pszczół w przyrodzie;
  • utrwalenie poznanych liter, doskonalenie analizy i syntezy wyrazowej;

Wiersz „Pomknę na wieś” A. Frączek

Moje marzenie? Dom pełen zwierząt.

Takich, co łaszą się, a nie jeżą,

merdają z wdziękiem, mruczą i muczą

i które nigdy mi nie dokuczą.

Tylko, ze trochę trudno o wnętrze

na piątym albo dziewiątym piętrze,

w którym by świetnie czuła się świnka

oraz krasula i jej kuzynka,

gdzie by się gęsi pluskały w stawie,

konik źrebaka ścigał w zabawie,

a trawę skubał królik czy koza.

Sąsiad krzyk zresztą podniósłby: – Zgroza!

Cały zwierzyniec? Tu? W środku miasta?

Ja złożę protest. Złożę i basta!

Cóż…jest w tym racji ciut, bez wątpienia.

Czy zatem spełnię swoje marzenia?

Tak. Lecz nim pierwszą z kóz sobie sprawię,

spakuję torby i pomknę na wieś.