Tematy kompleksowe:

  1. Witamy lato.
  2. Jedziemy na wakacje.

Cele:

  • poszerzenie wiedzy na temat środków transportu,
  • omówienie zasad bezpieczeństwa podczas podróży;
  • utrwalenie numerów alarmowych;
  • stwarzanie warunków do nazywania i rozpoznawania przez dzieci niebezpiecznych sytuacji;
  • poznanie aktualnej pory roku: lato oraz cech charakterystycznych dla lata;
  •  utrwalenie nazw poznanych już pór roku: jesień, zima, wiosna;
  • kształtowanie uważnego słuchania tekstu literackiego;
  • poznanie różnych sposobów spędzenia wolnego czasu;
  • doskonalenie umiejętności liczenia w dostępnym zakresie;
  • porównywanie wielkości przedmiotów.

Wiersz B. Szelągowskiej „Tato, czy już lato?”

Tato, czy już lato?

Powiedz, proszę! Powiedz, tato,

Po czym poznać można lato?

Skąd na przykład wiadomo, że już się zaczyna?

Po prostu:

Po słodkich malinach,

Po bitej śmietanie z truskawkami,

Po kompocie z wiśniami,

Po życie, które na polach dojrzewa,

Po słowiku, co wieczorem śpiewa,

Po boćkach uczących się latać,

Po ogrodach tonących w kwiatach,

Po świerszczach koncertujących na łące,

Po wygrzewającej się na mleczu biedronce,

Po zapachu skoszonej trawy i róż,

I już!

Piosenka „Na wakacje” sł. i muz. Michał Witecki

1. Na lotnisku jak w mrowisku,

na peronach ruch i gwar.

Ten z plecakiem, ten z walizką,

byle w siną, siną, siną dal.

Ref.: Bo wakacje to jest pora na podróże,

na przygody i dla małych, i dla dużych.

Zamawiamy niespodzianki i atrakcje.

Na wakacje, na wakacje.

2. Klapki, leżak – spakowane.

Chyba wszystko… zaraz, wiem!

Jeszcze czapka, okulary

i na słońce, słońce, słońce krem.

Ref. Bo wakacje to jest pora na podróże…

3. Więc, kto może, gna nad

morze

lub na górski rusza szlak,

puszczać kaczki na jeziorze,

poczuć lata, lata, lata smak.

Ref. Bo wakacje to jest pora

na podróże…