Tematy kompleksowe:
Moja droga do przedszkola
Jesień w parku i w lesie
Cele:
- rozwijanie mowy,
- przestrzeganie zasad bezpieczeństwa ruchu drogowego,
- rozpoznanie sygnalizacji świetlnej,
- nauka wiersza i piosenki na pamięć,
- rozwijanie umiejętności rozpoznawania koła wśród innych figur,
- rozwijanie umiejętności układania rytmów,
- rozwijanie ogólnej sprawności fizycznej,
- kształtowanie prawidłowej postawy ciała,
- nawiązywanie relacji rówieśniczych, integracja z grupą,
- zapoznanie z wybranymi znakami drogowymi,
- poszerzanie wiedzy na temat zawodów: policjant, strażak, ratownik medyczny,
- zachęcanie do udziału w aktywnym słuchaniu opowiadania,
- obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie jesienią i przyporządkowywanie ich do określonej pory roku,
- rozpoznawanie drzew po liściach i owocach,
- zapoznanie z kwadratem,
- rozwijanie zainteresowań przyrodniczych,
- rozwijanie poczucia rytmu,
- rozwijanie koordynacji słuchowo-ruchowej,
- świętowanie: „Międzynarodowy Dzień Kropki” -16.09., bal owoców i warzyw „Powitanie Pani Jesieni”-20.09., Dzień Przedszkolaka.
Wiersz – Martyna Marzec „Znam te zasady”
Podchodzę do pasów,
rozglądam się dokładnie.
Gdy nic nie jedzie, przechodzę sprawnie.
Będąc na środku, rozglądam się znowu,
mogę bezpiecznie wrócić do domu!
Piosenka – „Na skrzyżowaniu” (sł. i muz. Bożena Forma)
1.Zielone światło,
jak liść zielone,
teraz przejść mogę
na drugą stronę.
I trzymam mocno
mamę za rękę,
nucąc wesoło
swoją piosenkę.
Ref.:
Światła drogowe
znaki nam dają,
światła drogowe
do nas mrugają.
I teraz głośno
powiem wam:
nigdy przez ulicę
nie przechodzę sam!
2. Czerwone światło,
jak mak czerwone.
Stop! Nie przechodzę
na drugą stronę.
Cierpliwie czekam
i mamy rękę
wciąż mocno trzymam,
nucąc piosenkę.
Ref.: Światła drogowe…
Piosenka – „Kolorowe liście” (sł. i muz. Danuta i Karol Jagiełło)
- Kolorowe listki z drzewa spaść nie chciały,
kolorowe listki na wietrze szumiały.
Ref.: Szu, szu, szu, szumiały wesoło,
szu, szu, szu, wirowały wkoło. bis
2. Kolorowe listki bardzo się zmęczyły,
kolorowe listki z drzewa zeskoczyły.
Ref.: Hop, hop, hop, tak sobie skakały,
hop, hop, hop, wkoło wirowały.
3. Kolorowe listki spadły już na trawę,
kolorowe listki skończyły zabawę.
Ref.: Cicho, sza, listki zasypiają,
cicho, sza, oczka zamykają.