Tematy kompleksowe: Moja droga do przedszkola

Jesień w parku i w lesie


Cele:

  • utrwalenie prawidłowego sposobu przejścia przez jezdnię z pasami oraz wyglądu sygnalizatora świetlnego,
  • doskonalenie umiejętności rozwiązywania zagadek,
  • utrwalenie figury geometrycznej – koło, kwadrat,
  • poznanie wybranych znaków drogowych,
  • utrwalenie numerów alarmowych,
  • poznanie sposobów prawidłowego udzielania pierwszej pomocy,
  • poznanie oznaki jesieni,
  • doskonalenie umiejętności układania rytmów z materiału przyrodniczego,
  • wielozmysłowe poznawanie wybranych darów jesieni,
  • utrwalenie wiadomości na temat grzybów z podziałem na jadalne i trujące,
  • poznanie wyglądu liści: klonu, kasztanowca, dębu i leszczyny,
  • rozwijanie sprawności manualnej oraz kreatywności,
  • doskonalenie słuchu fonematycznego,
  • rozwijanie sprawności ruchowej.

Piosenka: Ruch uliczny (sł. i muz. Jolanta Kucharczyk)

  1. Kiedy rano idę z mamą do przedszkola,
    przechodzimy przez ruchliwe skrzyżowanie.
    Samochody jadą szybko, każdy w swoją stronę

– my stoimy i czekamy, aż światło będzie zielone.

Ref.: Zielone światło – możesz iść,
czerwone światło – stój i czekaj!
Gdy zielone znów zabłyśnie,
śmiało idź, nie zwlekaj!

  1. Na plecaku odblaskowe mam światełka
    i przechodzę przez ulicę tam, gdzie zebra.
    Mama albo tata mocno trzyma mnie za rękę,
    bo wiem o tym, z dorosłymi na drodze zawsze bezpieczniej.
    Ref.: Zielone…

Wiersz: Uliczne sygnały Jadwiga Koczanowska

W dużym mieście wielki ruch,
samochodów wiele,
jeśli chcesz bezpiecznym być,
musisz o tym wiedzieć.
Przez ulicę można przejść
tylko w takim miejscu,
gdzie mrugają światła dwa,
pasy są na przejściu.
To czerwone woła: STOP,
stój i czekaj grzecznie,
a zielone prosi – idź,
możesz przejść bezpiecznie.
Zapamiętaj jeszcze to:
gdy po mieście chodzisz,
musisz pod opieką być
dorosłej osoby!