30.09.2024r – 11.10.2024r

Tematy kompleksowe :

1. Jesień w sadzie i w ogrodzie.

2. Zwierzęta jesienią.

Cele:

  • utrwalenie informacji o owocach i warzywach
  • rozpoznawanie owoców i warzyw za pomocą zmysłów
  • poznanie litery O i A w toku zabaw,
  • rozwijanie umiejętności posługiwania się nożyczkami,
  • poznanie sposobów przygotowania się zwierząt do zimy
  • dzielenie słów na sylaby i głoski
  • rozwijanie umiejętności konstruowania zdań
  • rozpoznawanie i nazywanie podstawowych emocji

Wiersz: „Pomidor” Jan Brzechwa

Pan pomidor wlazł na tyczkę

I przedrzeźnia ogrodniczkę.

“Jak pan może,

Panie pomidorze?!”

Oburzyło to fasolę:

“A ja panu nie pozwolę!

Jak pan może,

Panie pomidorze?!”

Groch zzieleniał aż ze złości:

“Że też nie wstyd jest waszmości,

Jak pan może,

Panie pomidorze?!”

Rzepka także go zagadnie:

“Fe! Niedobrze! Fe! Nieładnie!

Jak pan może,

Panie pomidorze?!”

Rozgniewały się warzywa:

“Pan już trochę nadużywa.

Jak pan może,

Panie pomidorze?!”

Pan pomidor zawstydzony,

Cały zrobił się czerwony

I spadł wprost ze swojej tyczki

Do koszyczka ogrodniczki.

Piosenka: „Ogórek”

Wesoło jesienią w ogródku na grządce,

Tu ruda marchewka tam strączek,

Tu dynia jak słońce, tam główka sałaty,

A w kącie ogórek wąsaty.

Ref.:

Ogórek, ogórek, ogórek,

Zielony ma garniturek,

I czapkę i sandały,

Zielony, zielony jest cały.

Czasami jesienią na grządkę w ogrodzie,

Deszczowa pogoda przychodzi,

Parasol ma w ręku, konewkę ma z chmurki,

I deszczem podlewa ogórki.