Tematy kompleksowe:

  1. Puk, puk, to ja sztuka.
  2. Moja mama i mój tata.

Cele ogólne:

  • określanie swojego nastrój
  • branie udział w zabawach orientacyjno- porządkowych
  • rozwijanie percepcji słuchowej
  • wysłuchanie wiersza Barbary Szelągowskiej „Magia muzyki”
  • poznawanie wyglądu i brzmienia instrumentów smyczkowych
  • wysłuchanie i nauka piosenek tygodnia
  • grupowe wykonanie instrumentów
  • poszerzanie wiedzy, kto pracuje na planie filmowym
  • wypowiadanie się na temat zawodów
  • poznanie polskich monet i banknotów
  • wykonanie prac plastycznych
  • poznanie daty w kalendarzu oznaczającej Dzień Matki i Dzień Ojca
  • wypowiadanie się na temat ulubionych wspólnych zajęć z rodzicami
  • wykonywanie ćwiczeń logopedycznych, w tym puszczanie baniek mydlanych
  • przeliczanie w dostępnym dla siebie zakresie
  • rozwijanie umiejętności współpracy w grupie.

Piosenka :

„Sztuka małego człowieka” (sł. i muz. Krystyna Gowik)

  1. Wiem, co słowo „sztuka” oznacza.
    Wiem, że sztuka nas otacza.
    I obrazy, i muzyka −
    sztuka obok nas przemyka.
    Ref.: Kiedy oglądam obrazy – to sztuka!
    Kiedy słucham koncertu – to sztuka!
    Kiedy idę do teatru – to sztuka!
    Sztuka zawsze odbiorców szuka.
  1. Wiem, że sztuka jest bardzo znana.
    Tak mi mówią tata, mama,
    że ze sztuką warto trzymać −
    czy jest lato, czy jest zima.
    Ref.: Kiedy oglądam obrazy…

Wiersz :

„Magia muzyki” Barbara Szelągowska

Filharmonia to jest miejsce!
Jak tu pięknie, wyjątkowo!
Na widowni mnóstwo osób.
Chyba z tysiąc! – daję słowo.
Wszyscy patrzą się na scenę,
gdy unosi się kurtyna.
Są dyrygent i orkiestra.
Właśnie koncert się zaczyna!
Grają flety, kontrabasy,
rogi, trąbki i puzony…
Nie brakuje także bębnów!
Każdy słucha zachwycony.
Nagle wielkie poruszenie,
bo zaczęli wszyscy wstawać.
To już koniec? Jaka szkoda!
Z rodzicami biję brawa.
I choć idę już ulicą,
filharmonia z oczu znika,
wciąż melodię czuję w sercu.
Taka właśnie jest muzyka!

Piosenka:

„Supermocni rodzice” (sł. i muz. Krystyna Gowik)

Ref.: Nasi rodzice mają takie supermoce,
że mogą zrobić wszystko i niczego nie boją się.
Więc przytulamy się do taty i przytulamy się do mamy,
bo supermocno, bo supermocno, bo supermocno ich kochamy.
Bo supermocno, bo supermocno, bo supermocno ich kochamy.

1. Mama zawsze dobrze wszystko zaplanuje.
Ciasto, sok i lody pyszne wyczaruje.
Tata, dzielny niesłychanie, pająka pogoni,
a gdy bzyczą komary, to je sio! przegoni.
Ref.: Nasi rodzice mają…

  1. Z mamą dobrze jest rozmawiać o smuteczkach.
    Mama robi mi herbatkę do łóżeczka.
    Tata rower w mig naprawi, kiedy się zepsuje,
    i wycieczkę wspaniałą zawsze przygotuje.
    Ref.: Nasi rodzice mają…