Tematy kompleksowe:
- „Jesienne impresje”
- „Babie lato”
Cele:
– rozwijanie kreatywności i wyobraźni dzieci z wykorzystaniem materiałów przyrodniczych,
– stymulowanie rozwoju funkcji percepcyjnych- trening uważności,
– poszerzanie słownictwa dzieci o zwroty i wyrażenia związane z jesiennymi zabawami,
– kształtowanie umiejętności klasyfikowania i przeliczania,
– rozwijanie umiejętności pracy w zespole,
– kształtowanie wiedzy o otaczającym świecie,
– rozwijanie zainteresowań przyrodniczych,
„Idzie jesień”- wiersz T. Śliwiaka
„Idzie łąką, idzie polem,
Pod złocistym parasolem.
Gdy go zamknie- słońce świeci,
Gdy otworzy- pada deszcz.
Kto to taki? Czy już wiecie?
Tak! To właśnie jesień jest!”
„Pajączki i jesień”- piosenka (sł. i muz. B. Forma)
„Ref.: Kiedy powiewa jesienny wiatr,
Małe pajączki poznają świat.
Fruną na nitkach, zabawa trwa,
Nucą piosenkę, tra, la, la, la.
- Chociaż pajączki są jeszcze małe,
Srebrne niteczki utkały same.
Ref: Kiedy powiewa….
- Liście spadają –żółte, czerwone.
Małe pajączki są zachwycone.
Ref.: Kiedy powiewa….”