Tematy kompleksowe:

  1. „Jesienne impresje”
  2. „Babie lato”

Cele:

– rozwijanie kreatywności i wyobraźni dzieci z wykorzystaniem materiałów przyrodniczych,

– stymulowanie rozwoju funkcji percepcyjnych- trening uważności,

– poszerzanie słownictwa dzieci o zwroty i wyrażenia związane z jesiennymi zabawami,

– kształtowanie umiejętności klasyfikowania i przeliczania,

– rozwijanie umiejętności pracy w zespole,

– kształtowanie wiedzy o otaczającym świecie,

– rozwijanie zainteresowań przyrodniczych,


„Idzie jesień”- wiersz T. Śliwiaka

„Idzie łąką, idzie polem,

Pod złocistym parasolem.

Gdy go zamknie- słońce świeci,

Gdy otworzy- pada deszcz.

Kto to taki? Czy już wiecie?

Tak! To właśnie jesień jest!”


„Pajączki i jesień”- piosenka (sł. i muz. B. Forma)

„Ref.: Kiedy powiewa jesienny wiatr,

Małe pajączki poznają świat.

Fruną na nitkach, zabawa trwa,

Nucą piosenkę, tra, la, la, la.

  1. Chociaż pajączki są jeszcze małe,

Srebrne niteczki utkały same.

Ref: Kiedy powiewa….

  • Liście spadają –żółte, czerwone.

Małe pajączki są zachwycone.

Ref.: Kiedy powiewa….”