Tematy kompleksowe :

  1. Z czego to jest zrobione?
  2. Jakie wzory i kolory mają pisanki?

Cele:

  • budzenie zainteresowań dotyczących gliny i produkcji przedmiotów ceramicznych;
  • zapoznanie z etapami produkcji chleba i różnymi rodzajami pieczywa;
  • rozpoznawanie i nazywanie produktów, które otrzymuje się z mleka;
  • poznawanie właściwości wełny, pobudzanie zmysłów;
  • zapoznanie z tradycjami wielkanocnymi;
  • poznanie tradycji związanej z przygotowaniem koszyczka wielkanocnego;
  • zapoznanie z tradycją malowania jajek.

PIOSENKA „Jak to zrobić”

I.Mąka, mleko, ręce dwie.

Piekarz bułki upiec chce.

Ja chcę także umieć tak

upiec bułki raz i dwa.

Ref. Jak to zrobić? Czy ja radę dam?

Gdy się dowiem, powiem wam./bis

II.Mąka, mleko, ręce dwie.

Piekarz ciasto upiec chce.

Ja chcę także umieć tak

upiec ciasto ,raz i dwa.

Ref. Jak…

Wiersz B. Szelągowskiej „Wielkanocny stół”
Nadeszła Wielkanoc.
Czas wielkiej radości!
Już stół wielkanocny
czeka na swych gości.
Pełno na nim potraw:
kiełbaska i żurek,
baba lukrowana,
tuż obok mazurek…
Dom pachnie czystością,
porządki skończone.
Czas na odpoczynek.
Wszystko już zrobione!
Święconka na stole,
a spośród pisanek,
jak każe tradycja,
wystaje baranek!
To czas na życzenia,
na chwile radości
i niech w naszych sercach
miłość ciągle gości.