Tematy kompleksowe:
- Koniec lata w sadzie i w ogrodzie.
- Kolorowy park.
Cele:
- rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat;
- doskonalenie umiejętności przeliczania;
- doskonalenie orientacji przestrzennej;
- doskonalenie percepcji wzrokowej i słuchowej;
- zdobywanie wiedzy na temat zdrowego odżywiania;
- świętowanie „Dnia Przedszkolaka”
- powitanie Pani Jesieni;
- obserwacja zmian zachodzących w przyrodzie;
- nazywanie gatunków drzew, rozpoznawanie ich na podstawie liści;
- doskonalenie małej i dużej motoryki.
Piosenka „Kolorowe listki”
Kolorowe listki z drzewa spaść nie chciały.
Kolorowe listki na wietrze szumiały.
Szu, szu, szu, szumiały wesoło.
Szu, szu, szu, wirowały w koło.
Kolorowe listki bardzo się zmęczyły.
Kolorowe listki z drzewa zeskoczyły.
Hop, hop, hop, tak sobie skakały.
Hop, hop, hop, w koło wirowały.
Kolorowe listki spadły już na trawę.
Kolorowe listki skończyły zabawę.
Cicho, sza, listki zasypiają.
Cicho, sza, oczka zamykają.
Wiersz „Jesień u fryzjera” Danuta Gellnerowa
Przyszła jesień
do fryzjera:
– Proszę mną się zająć teraz!
Lato miało włosy złote,
ja na rude mam ochotę.
No, bo niech pan
spojrzy sam,
rudo tu i rudo tam…
Mówi fryzjer:
– Rzeczywiście!
Dookoła rude liście,
ruda trawa, rude krzaki,
chyba modny kolor taki.
Szczotka,
grzebień,
farby fura,
już gotowa jest fryzura.
Woła jesień: – W samą porę!
Płacę panu muchomorem!