Tematy kompleksowe:
1. Bezpieczni na drodze.
2. Nasze zwierzaki.
Cele:
- zapoznanie z wyglądem i rolą sygnalizatora świetlnego dla pieszych,
- utrwalenie zasad bezpiecznego przechodzenia przez przejście dla pieszych z sygnalizatorem świetlnym i bez,
- zapoznanie ze znaczeniem słowa zebra,
- rozwijanie sprawności fizycznej,
- wspomaganie rozwoju manualnego i motoryki małej, nauka nowej techniki plastycznej: malowanie wałkiem,
- zapoznanie z funkcją elementów odblaskowych w ruchu drogowym,
- zapoznanie z figurą geometryczną – koło,
- rozwijanie zainteresowania światem zwierząt,
- uwrażliwianie na potrzeby zwierząt domowych,
- zapoznanie z pozycją obronną w przypadku ataku psa.
Wiersz:
„Przyjaciel drogowy” Beata Krysiak
Przyjaciel mój drogowy,
zawsze pomagać gotowy,
stoi na jednej nodze
tuż przy ruchliwej drodze.
Przy zebrze – tej z pasami –
świeci swoimi oczami.
Kiedy ma oko czerwone,
to przejście jest zabronione.
Kiedy zielonym zaświeci,
możecie przechodzić dzieci.
„Idzie kot” Dorota Gellner
Idzie kot,
raz i dwa,
brylantowe oczy ma.
Idzie kot,
raz, dwa, trzy,
skrada się
przez nasze sny.
Stąpa cicho,
bez hałasu,
cały miękki
jak z atłasu.
Włożył kapcie
z aksamitu,
będzie chodził
w nich do świtu.
A o świcie
wśród poduszek
w ciepły zmieni się
kłębuszek!
Piosenka:
„Kolorowe światła”
1.Do przedszkola co dzień rano
idę przez ulice z mamą.
Droga wcale nie jest łatwa,
bo na skrzyżowaniu światła.
Ref.: Czerwone światło stój, zielone światło idź,
na żółtym świetle zawsze czekaj tak już musi być.
2. Samochody w rzędach stoją
na kierowców spoglądają
Czy już światło jest zielone
by odjechać w swoja stronę.
Ref.: Czerwone światło stój, zielone światło idź,
na żółtym świetle zawsze czekaj tak już musi być.
3.Policjanci wciąż pracują,
skrzyżowania obserwują.
Czy przepisy wszyscy znają
i czy znaków przestrzegają.
Ref.: Czerwone światło stój, zielone światło idź,
na żółtym świetle zawsze czekaj tak już musi być.