Temat tygodnia: POMYSŁY NA DESZCZOWE DNI.
Cele etapowe: poznanie sposobu na wyładowanie złości. Poznawanie świata za pomocą zmysłu dotyku. Doskonalenie sprawności ruchowej. Kształtowanie umiejętności wypowiadania się na określony temat. Rozwijanie inwencji twórczej. Rozwijanie umiejętności współpracy w grupie. Integracja grupy. Rozwijanie umiejętności matematycznych. Wprowadzenie w świat pisma (poznanie litery d, D drukowanej i pisanej). Kształtowanie gotowości do nauki czytania i pisania. Rozwijanie wrażliwości słuchowej. Stwarzanie okazji do wspólnej i zgodnej zabawy. Poszerzanie wiadomości na temat obiegu wody w przyrodzie. Rozwijanie wyobraźni. . Rozumienie pojęcia para. Rozbudzanie ciekawości poznawczej.
Piosenka tygodnia
„Cień”
muzyka: Grzegorz Karaś, słowa Maciejka Mazan.
1. Kiedy przyjdzie szary dzień,
smutek zjawia się jak cień.
Ref.: Szary, szary, szary świat,
jakby cień na niego padł.
Szare koty, szare psy.
Wszystko szare, nawet ty.
2. Przejdzie chmura, przejdzie deszcz,
przejdzie cień i smutek też …
Ref.: Szary, szary, szary świat,
jakby cień na niego padł.
Szare koty, szare psy.
Wszystko szare, nawet ty.
2. Temat tygodnia: NASZE ULUBIONE KSIĄŻKI
Cele etapowe:
Cel etapowy: Zwrócenie uwagi na konieczność szanowania książek. Wdrażanie do słuchania utworów literackich. Rozwijanie sprawności ruchowej. Kształtowanie myślenia przyczynowo-skutkowego. Rozwijanie umiejętności logicznego myślenia. Wprowadzenie w świat pisma (poznanie litery u, U, drukowanej i pisanej). Kształtowanie gotowości do nauki czytania i pisania. Rozwijanie pamięci wzrokowej. Ćwiczenie spostrzegawczości. Rozwijanie percepcji słuchowej. Usprawnianie aparatu artykulacyjnego. Doskonalenie umiejętności grafomotorycznych. Doskonalenie umiejętności wypowiadania się na forum grupy. Wdrażanie do uważnego słuchania utworów literackich. Integracja grupy. Rozwijanie sprawności manualnej. Kształtowanie pojęcia liczby 4 w aspekcie kardynalnym i porządkowym, poznanie cyfry 4. Rozwijanie wyobraźni. Rozbudzanie inwencji twórczej. Kształtowanie umiejętności tworzenia zbiorów. |