Tematy kompleksowe:
- Pomysły na deszczowe dni.
- Nasze ulubione książki.
Cele:
- rozwijanie kreatywności dziecięcej;
- rozwijanie umiejętności prowadzenia dialogu w grupie;
- wyrabianie odporności emocjonalnej;
- utrwalanie znajomości kształtu i nazw figur geometrycznych;
- zapoznanie z zasadami kulturalnego zachowania w bibliotece;
- kształtowanie pozytywnego stosunku do książek;
- zapoznanie z procesem powstawania książek;
- wprowadzenie litery d, D oraz u, U;
- kształtowanie pojęcia liczby 4.
Piosenka „Latawce”
1. Mamo, wołaj tatę!
Na niebie kwadraty,
trójkąty i kółka
fruwają jak piórka!
Trójkąty i kółka jak piórka!
2. Ten ma ogon smoczy,
drugi wielkie oczy.
Zwinne jak jaskółka
na linkach, na sznurkach.
Zwinne jak jaskółka
na sznurkach.
3. A że to latawce,
nie leżą na trawce.
Na wietrze szybują,
pląsają, figlują.
Na wietrze szybują,
figlują.
Wiersz „Kap, tup, chlup” Beaty Krysiak
Kap, kap, kap. Tup, tup, tup.
Idą dzieci chlup, chlup, chlup.
To jesienne jest tuptanie,
niczym bębna w wodzie granie.
Po co dookoła kroczyć,
gdy kalosze chcą się zmoczyć?
Kap, kap, kap. Tup, tup, tup.
Idą dzieci chlup, chlup, chlup.
Wejść w kałuże – to zabawa
i dla dzieci ważna sprawa.
Sucha stopa – jedna, druga.
Nam niestraszna ta szaruga!
Kap, kap, kap. Tup, tup, tup.
Idą dzieci chlup, chlup, chlup.