Tematy kompleksowe :

1. Malujemy kolorowy świat.

2. Mamy różne domy.

Cele:

  • rozwijanie wyobraźni i umiejętności twórczych
  • utrwalenie nazw kolorów podstawowych
  • obserwowanie barw w otoczeniu
  • rozwijanie umiejętności kolorowania wg kodu
  • uaktywnianie naturalnej aktywności poprzez ruch, śpiew i aktywny odbiór muzyki
  • rozbudzanie zainteresowania malarstwem,
  • stwarzanie sytuacji umożliwiających odkrywanie własnych możliwości i osiągania indywidualnych sukcesów
  • zapoznanie z architekturą w otoczeniu przedszkola
  • ćwiczenie umiejętności kreślenia linii pionowych i poziomych
  • kształtowanie zainteresowań przyrodniczych
  • nazywanie pomieszczeń w domu
  • ćwiczenie dykcji i regulowanie oddychania
  • rozbudzanie poczucia satysfakcji z wykonanej pracy

  • Wiersz pt.: „Mój dom”

A. Rumińska

Ślimak ma swój domek, choć taki malutki,

piesek się może schować do swej psiej budki.

Ptaszki mają gniazda, liski mają norę,

kurki mają kurnik, a krówki oborę.

My też mamy swoje domy, małe albo duże,

a przed domami ogródek i podwórze.

Bawimy się na podwórku wesoło i miło,

żeby potem w domku pięknie nam się śniło.

Piosenka: „ Kolorowe kredki”

Kolorowe kredki w pudełeczku noszę

Kolorowe kredki bardzo lubią mnie

Kolorowe kredki, kiedy je poproszę

Namalują wszystko to, co chcę!

Namalują domek

I na płocie kota

I wesołe słonko

Na pochmurne dni!

A gdy w kosmos lecieć

Przyjdzie mi ochota

Prawdziwą rakietę

Namalują mi!

Kolorowe kredki w pudełeczku noszę

Kolorowe kredki bardzo lubią mnie

Kolorowe kredki, kiedy je poproszę

Namalują wszystko to, co chcę!

Kiedy jestem smutny

Zawsze mnie pocieszą

Siadamy przy stole

I one, i ja!

Malują cudownie

Małpkę taką śmieszną

Słonia na huśtawce

I w rakiecie lwa!