Tematy kompleksowe:

„Kim będę, gdy dorosnę?”

„Przedwiośnie”

Cele:

Dziecko:

  • wzbogaca słownictwo o nazwy zawodów,
  • kształtuje postawę szacunku wobec pracujących ludzi,
  • kształtuje sprawność fizyczną, zwinność i koordynację wzrokowo-ruchową podczas ćwiczeń gimnastycznych i zabaw ruchowych,
  • kształtuje umiejętność łączenia w pracy plastycznej różnorodnych materiałów,
  • rozwija wyobraźnię i ekspresję twórczą;
  • kształtuje umiejętność tworzenia zbiorów, doskonali technikę przeliczania,
  • utrwala nazwy zawodów i przedmiotów z nimi związanych,
  • rozwija umiejętność obserwacji przyrody, wzbogaca słownictwo związane ze zjawiskami atmosferycznymi i pogodą,
  • ma świadomość konieczności ubierania się stosownie do warunków atmosferycznych,
  • rozwija umiejętność grupowania przedmiotów wg. cechy, precyzyjnego ustalania wyniku dodawania i odejmowania na liczmanach,
  • doskonali celność rzutu,
  • uważnie słucha muzyki, reaguje na sygnał dźwiękowy i przerwę w muzyce,
  • poznaje i doskonali technikę posługiwania się nożyczkami.

Piosenka: „U lekarza” sł. Anna Kierkosz, muz. Michał Witecki

  1. Idę z mamą do lekarza.

Chociaż rzadko to się zdarza,

ale czasem przez dni parę

kaszel mam i katarek.

Ref.: A psik! a psik!

lekarstwa łyk,

by katar szybko znikł./2x

2. Już pan doktor zajrzał w gardło

i opukał, i osłuchał,

i zapisał mi lekarstwo,

i tak szepnął mi do ucha:

Ref.: A psik! a psik!

Lekarstwa łyk

i zdrowy będzie smyk. /2x


Wiersz: „Marzec czarodziej” Beaty Krysiak

Miesiąc marzec już czaruje,

zmian w pogodzie dokonuje.

Co za czary? Co się dzieje?

Słonko jakby mocniej grzeje:

wszystkie sople roztopiło,

śnieg w kałuże zamieniło!

Takie zmiany ciszą dzieci:

niech nam słonko mocniej świeci!

Chcemy już zielonej trawy,

długiej na dworze zabawy.

Czas już schować narty, sanki,

wyjąć piłki i skakanki!

– Próżne wasze są nadzieje…

Jeszcze mrozem wam powieję.

Będzie słońce, będą chmury,

śnieg i deszcz, czasem wichury.

Mówię wszystkim: to nie czary!

To marcowe moje dary.