Tematy kompleksowe: „Muzyka maluje świat”, „Wielkanoc”

Cele:

  • poznanie instrumentów wchodzących w skład orkiestry symfonicznej;
  • kształcenie poczucia rytmu podczas zabawy przy muzyce,
  • kształtowanie umiejętności kontynuowania rytmu,
  • rozwijanie wyobraźni muzycznej oraz wypowiadania się na określony temat,
  • wdrażanie do zainteresowania muzyką poważną,
  • doskonalenie umiejętności rozpoznawania odgłosów przyrody,
  • rozwijanie myślenia przynowo-skutkowego oraz umiejętności wnioskowania i opisywania obserwowanych zjawisk (ustalanie, które zmiany są odwracalne a które nie),
  • rozwijanie umiejętności liczenia na konkretach,
  • zapoznanie z wielkanocnymi zwyczajami,
  • rozwijanie umiejętności rysowania po śladzie,
  • rozwijanie umiejętności wykonywania pracy plastycznej wg. instrukcji,
  • czerpanie satysfakcji z wykonywania ozdób świątecznych.

Piosenka: „Pisanki, pisanki” sł. Krystyna Różecka, muz. Franciszka Leszczyńska

Pisanki, pisanki,

jajka malowane

nie ma wielkanocy

bez barwnych pisanek.

Pisanki, pisanki,

jajka kolorowe,

na nich malowane

bajki pisankowe.

Na jednej kogucik ,

a na drugiej słońce,

śmieją się na trzeciej

laleczki tańczące.

Na czwartej kwiatuszki,

a na piątej gwiazdki.

Na każdej pisance

piękne opowiastki.


Wiersz: „Koszyczek wielkanocny” Monika Niewielska

Pod białą serwetką,

w koszyczku plecionym

baranek cukrowy

z dzwoneczkiem czerwonym.

Tuż obok baranka

trzy piękne pisanki:

ta w kropki, ta w paski,

trzecia ma falbanki.

Jest chlebek nieduży,

soli odrobina,

lukrowana baba,

chrzan oraz wędlina.

Zielone i żółte

gałązki i liście

wyglądają w koszyczku

Bardzo uroczyście.