Tematy kompleksowe: Co słychać na wiosennej łące?
Nasi rodzice
Cele:
- dostrzeganie zmian zachodzących w przyrodzie wiosną,
- używanie poznanych nazw kwiatów i zwierząt (wygląd i tryb życia motyla, biedronki),
- rozwijanie słownictwa oraz umiejętności twórczych,
- określanie położenia rzeczy względem siebie,
- doskonalenie umiejętności kontynuowania rytmów,
- posługiwanie się określeniem „para”,
- rozwijanie logicznego myślenia poprzez nazywanie zdarzeń na obrazkach oraz określanie chronologii zdarzeń,
- wyjaśnienie roli mamy i taty w rodzinie,
- wyrażanie zainteresowania pracą zawodową rodziców.
Wiersz: „Zielono mi” Agnieszki Frączek
Od kilku dzionków jest mi zielono.
bo przyszła wiosna, a z nią… wiadomo!
Z wiosną przybiegły zielone drzewa.
liście zaczęły zielono śpiewać,
plotkują w stawie zielone żabki,
żabek kuzynki, ciocie i babki.
Zielenią lśni się liszka w pokrzywach,
parkowa ławka (troszeczkę krzywa),
kamyk, robaczek i mgiełka w lasach.
a nawet smoczek w buzi bobasa.
Aż pani tęcza, ta miss piękności,
pozieleniała całkiem z zazdrości!
Tak ją zachwycił kolczasty oset,
zielone ule i świerszcze bose,
chwasty w ogródku, mech pod sosenką
i ów zielony stworek z antenką.
Chwileczkę… Jak to?! Zielony stworek…?!!!
Z antenką krętą niczym faworek?
Co on tu robi? Z księżyca spadł?
Skąd wziął się tutaj ten dziwny skrzat?
W dodatku razem z kosmicznym spodkiem,
z zieloną miotłą, z zielonym kotkiem
i z zielonymi siostrami dwiema?
Cóż… zielonego pojęcia nie mam.
Piosenka: „Motylki” muz. Iwona Zakościelna, sł. Anna Kierkosz
Latają motylki nad łąką,
latają, latają, latają.
Kłaniają się kwiatom i pąkom,
kłaniają, kłaniają, kłaniają.
Na kwiatach cichutko siadają
i kryją się, kryją się kryją.
Skrzydełka swe barwne składają
i piją, i piją, i piją.
Już każdy swą buzię wystawia
na słońce, na słońce, na słońce,
i tańczy, i cieszy się, bawi
na łące, na łące, na łące.