Tematy kompleksowe: Co słychać na wiosennej łące?

Nasi rodzice


Cele:

  • dostrzeganie zmian zachodzących w przyrodzie wiosną,
  • używanie poznanych nazw kwiatów i zwierząt (wygląd i tryb życia motyla, biedronki),
  • rozwijanie słownictwa oraz umiejętności twórczych,
  • określanie położenia rzeczy względem siebie,
  • doskonalenie umiejętności kontynuowania rytmów,
  • posługiwanie się określeniem „para”,
  • rozwijanie logicznego myślenia poprzez nazywanie zdarzeń na obrazkach oraz określanie chronologii zdarzeń,
  • wyjaśnienie roli mamy i taty w rodzinie,
  • wyrażanie zainteresowania pracą zawodową rodziców.

Wiersz: „Zielono mi” Agnieszki Frączek

Od kilku dzionków jest mi zielono.
bo przyszła wiosna, a z nią… wiadomo!

Z wiosną przybiegły zielone drzewa.
liście zaczęły zielono śpiewać,
plotkują w stawie zielone żabki,
żabek kuzynki, ciocie i babki.
Zielenią lśni się liszka w pokrzywach,
parkowa ławka (troszeczkę krzywa),
kamyk, robaczek i mgiełka w lasach.
a nawet smoczek w buzi bobasa.

Aż pani tęcza, ta miss piękności,
pozieleniała całkiem z zazdrości!
Tak ją zachwycił kolczasty oset,
zielone ule i świerszcze bose,
chwasty w ogródku, mech pod sosenką
i ów zielony stworek z antenką.

Chwileczkę… Jak to?! Zielony stworek…?!!!
Z antenką krętą niczym faworek?
Co on tu robi? Z księżyca spadł?
Skąd wziął się tutaj ten dziwny skrzat?
W dodatku razem z kosmicznym spodkiem,
z zieloną miotłą, z zielonym kotkiem
i z zielonymi siostrami dwiema?

Cóż… zielonego pojęcia nie mam.


Piosenka: „Motylki” muz. Iwona Zakościelna, sł. Anna Kierkosz

Latają motylki nad łąką,

latają, latają, latają.

Kłaniają się kwiatom i pąkom,

kłaniają, kłaniają, kłaniają.

Na kwiatach cichutko siadają

i kryją się, kryją się kryją.

Skrzydełka swe barwne składają

i piją, i piją, i piją.

Już każdy swą buzię wystawia

na słońce, na słońce, na słońce,

i tańczy, i cieszy się, bawi

na łące, na łące, na łące.