Tematy kompleksowe: 

Moja droga do przedszkola

Jesień w parku i w lesie

Cele:

  • rozwijanie mowy,
  • przestrzeganie zasad bezpieczeństwa ruchu drogowego,
  • rozpoznanie sygnalizacji świetlnej,
  • nauka wiersza i piosenki na pamięć,
  • rozwijanie umiejętności rozpoznawania koła wśród innych figur,
  • rozwijanie umiejętności układania rytmów,
  • rozwijanie ogólnej sprawności fizycznej,
  • kształtowanie prawidłowej postawy ciała,
  • nawiązywanie relacji rówieśniczych, integracja z grupą,
  • zapoznanie z wybranymi znakami drogowymi,
  • poszerzanie wiedzy na temat zawodów: policjant, strażak, ratownik medyczny,
  • zachęcanie do udziału w aktywnym słuchaniu opowiadania,
  • obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie jesienią i przyporządkowywanie ich do określonej pory roku,
  • rozpoznawanie drzew po liściach i owocach,
  • zapoznanie z kwadratem,
  • rozwijanie zainteresowań przyrodniczych,
  • rozwijanie poczucia rytmu,
  • rozwijanie koordynacji słuchowo-ruchowej,
  • świętowanie: „Międzynarodowy Dzień Kropki” -16.09., bal owoców i warzyw „Powitanie Pani Jesieni”-20.09., Dzień Przedszkolaka.

Wiersz – Martyna Marzec „Znam te zasady”

Podchodzę do pasów,

rozglądam się dokładnie.

Gdy nic nie jedzie, przechodzę sprawnie.

Będąc na środku, rozglądam się znowu,

mogę bezpiecznie wrócić do domu!

Piosenka – „Na skrzyżowaniu” (sł. i muz. Bożena Forma)

1.Zielone światło, 

    jak liść zielone, 

    teraz przejść mogę 

    na drugą stronę.

    I trzymam mocno 

    mamę za rękę, 

    nucąc wesoło 

    swoją piosenkę. 

    Ref.:

    Światła drogowe 

    znaki nam dają, 

    światła drogowe 

    do nas mrugają. 

    I teraz głośno 

    powiem wam: 

    nigdy przez ulicę 

    nie przechodzę sam!

    2. Czerwone światło, 

    jak mak czerwone. 

    Stop! Nie przechodzę 

    na drugą stronę. 

    Cierpliwie czekam 

    i mamy rękę 

    wciąż mocno trzymam, 

    nucąc piosenkę. 

    Ref.: Światła drogowe…

    Piosenka – „Kolorowe liście” (sł. i muz. Danuta i Karol Jagiełło)

    1. Kolorowe listki z drzewa spaść nie chciały,

    kolorowe listki na wietrze szumiały.

    Ref.: Szu, szu, szu, szumiały wesoło,

    szu, szu, szu, wirowały wkoło. bis

    2. Kolorowe listki bardzo się zmęczyły,

    kolorowe listki z drzewa zeskoczyły.

    Ref.: Hop, hop, hop, tak sobie skakały,

    hop, hop, hop, wkoło wirowały.

    3. Kolorowe listki spadły już na trawę,

    kolorowe listki skończyły zabawę.

    Ref.: Cicho, sza, listki zasypiają,

    cicho, sza, oczka zamykają.