30.09.2024r – 11.10.2024r
Tematy kompleksowe :
1. Jesień w sadzie i w ogrodzie.
2. Zwierzęta jesienią.
Cele:
- utrwalenie informacji o owocach i warzywach
- rozpoznawanie owoców i warzyw za pomocą zmysłów
- poznanie litery O i A w toku zabaw,
- rozwijanie umiejętności posługiwania się nożyczkami,
- poznanie sposobów przygotowania się zwierząt do zimy
- dzielenie słów na sylaby i głoski
- rozwijanie umiejętności konstruowania zdań
- rozpoznawanie i nazywanie podstawowych emocji
Wiersz: „Pomidor” Jan Brzechwa
Pan pomidor wlazł na tyczkę
I przedrzeźnia ogrodniczkę.
“Jak pan może,
Panie pomidorze?!”
Oburzyło to fasolę:
“A ja panu nie pozwolę!
Jak pan może,
Panie pomidorze?!”
Groch zzieleniał aż ze złości:
“Że też nie wstyd jest waszmości,
Jak pan może,
Panie pomidorze?!”
Rzepka także go zagadnie:
“Fe! Niedobrze! Fe! Nieładnie!
Jak pan może,
Panie pomidorze?!”
Rozgniewały się warzywa:
“Pan już trochę nadużywa.
Jak pan może,
Panie pomidorze?!”
Pan pomidor zawstydzony,
Cały zrobił się czerwony
I spadł wprost ze swojej tyczki
Do koszyczka ogrodniczki.
Piosenka: „Ogórek”
Wesoło jesienią w ogródku na grządce,
Tu ruda marchewka tam strączek,
Tu dynia jak słońce, tam główka sałaty,
A w kącie ogórek wąsaty.
Ref.:
Ogórek, ogórek, ogórek,
Zielony ma garniturek,
I czapkę i sandały,
Zielony, zielony jest cały.
Czasami jesienią na grządkę w ogrodzie,
Deszczowa pogoda przychodzi,
Parasol ma w ręku, konewkę ma z chmurki,
I deszczem podlewa ogórki.