Cele:

  • Wzbudzanie zainteresowania środowiskiem przyrodniczym,
  • dostrzeganie powtarzalności w środowisku przyrodniczym,
  • wzbogacanie słownictwa o nazwy drzew owocowych, warzyw i narzędzi ogrodniczych,
  • wprowadzenie litery o,O,a,A
  • poznanie zapisu cyfr 1,2,3,
  • poszerzanie wiadomości na temat przygotowania zwierząt do zimy,
  • kształtowanie prawidłowego posługiwania się nożyczkami,
  • doskonalenie analizy i syntezy na poziomie głoski i sylaby,
  • rozwijanie sprawności manualnej i ruchowej.


Piosenka pt.: Zbiory z sadu i ogrodu (sł. i muz. Jolanta Kucharczyk)

  1. Już owoce i warzywa
    pięknie nam dojrzały,
    więc w jesienny dzień słoneczny
    plony pozbieramy.
    W sadzie rosną słodkie gruszki,
    na powidła śliwki,
    żółte i czerwone jabłka
    i smaczne malinki.
  2. A w ogrodzie jest marchewka,
    pietruszka, selery,
    teraz wszystkie te warzywa
    z mamą wykopiemy.
    W piwniczce je przechowamy
    aż do końca zimy,
    bo sałatki i surówki
    chętnie z nich zrobimy.

Wiersz Jadwigi Kaczanowskiej pt.: W jesiennym ogrodzie

Dojrzałe, kolorowe, słońcem malowane,
witaminek pełne i najzdrowszych soków,
dorodne warzywa śmieją się, żartują,
bo jesień jest na działce najpiękniejsza w roku.
Marchewki i pietruszki plotkują cichutko,
buraczki i ziemniaczki kłócą się zawzięcie,
gdyż ogromna, ruda i pękata dynia
zasłoniła im słońce i zajęła miejsce.
Czerwone pomidory, ogórki zielone
rozmawiają z fasolką, co weszła wysoko,
by spojrzeć na cały ogród kolorowy
i pomachać płynącym po niebie obłokom.