Tematy kompleksowe:

  1. Jedziemy na wieś.
  2. W wiejskiej zagrodzie.

Cele:

  • rozwijanie kreatywności dziecięcej;
  • rozwijanie umiejętności prowadzenia dialogu w grupie;
  • wyrabianie odporności emocjonalnej;
  • poznanie nazw zwierząt hodowlanych oraz ich domów;
  • poznanie pracy rolnika i maszyn z których korzysta;
  • poznanie korzyści płynących z hodowli zwierząt;
  • poznanie, czym odżywiają się wybrane zwierzęta hodowlane.

„Na wiejskim podwórku” – piosenka

1.Na podwórku już o świcie

zamieszanie, rwetes, krzyki

pokłóciły się koguty,

kaczki, gęsi i indyki.

Ref.: Kwa, kwa, kwa, kwa, gę, gę, gę, gę!

Gul, gul, gul, gul, kukuryku!

Kwa, kwa, gę, gę, kukuryku!

O co tyle krzyku?

2.Krowa muczy, świnki kwiczą,

piesek szczeka: hał, hał, hał, hał.

Owce beczą, kozy meczą,

w stajni koń rży:ihahaa!

3.Gospodyni rano wstała

daje paszę, ziarno sypie,

więc przez chwilę na podwórku

„Pszczoły” – wiersz

będzie troszkę, troszkę ciszej.

Mają domek swój nieduży,

Który im do pracy służy

Oraz siły niespożyte…

Takie to są pracowite!

A każda z nich wciąż się trudzi

Żeby zrobić miód dla ludzi.

Choć skrzydełka mają małe

To i tak szczęśliwe całe

Z tego kwiatka na ten kwiatek,

Gdzie nektaru jest dostatek,

Przelatują z taką gracją,

Że w mig stają się atrakcją,

Gdy przeleci obok pszczoła

Każdy z przerażeniem woła,

Nawet gdy przeleci bokiem

Lub do szklanki wpadnie z sokiem…

A każda z nich wciąż się trudzi

Żeby zrobić miód dla ludzi.