3-14.-3.2025
- „Warmia – moja mała Ojczyzna”
- „Marcowa pogoda”
Cele:
– poznawanie obyczajów oraz tradycji regionu Warmii, kształtowanie poczucia przynależności społecznej i kulturowej do swojej małej Ojczyzny; rozwijanie kompetencji obywatelskich oraz świadomości i ekspresji kulturalnej; poznanie 680- letniej historii Jonkowa;
– kształtowanie umiejętności wypowiadania się na dany temat;
– rozwijanie zainteresowania procesami zachodzącymi w przyrodzie oraz wzbogacenie wiedzy nt. roślin;
– rozpoznawanie i nazywanie zjawisk atmosferycznych;
– doskonalenie umiejętności obserwacji pogody oraz zapisywanie jej stanu za pomocą umownych symboli;
– odkrywanie litery wielkiej i małej litery Z, z oraz U, u drukowanej i pisanej oraz utrwalenie poznanych liter; rozwijanie umiejętności analizy sylabowej i głoskowej;
– rozwijanie umiejętności poruszania się w przestrzeni oraz koordynacji ruchowej;
– rozbudzanie zainteresowań matematyką; rozwijanie logicznego myślenia; podnoszenie kompetencji matematycznych;
– rozwijanie umiejętności współpracowania w grupie;
„Psotny marzec” sł. i muz. J. Kucharczyk
1.Razem z wiosną przyszedł marzec, z ciepłym słońcem, deszczem.
Zbudził kwiaty, zbudził drzewa, które spały jeszcze.
Nagle marzec śniegiem sypnął i postraszył mrozem,
szronem pokrył świeżą trawę, wichrem smaga srodze.
Ref.: Marcu, marcu, ty psotniku, niespodzianek masz bez liku:
deszcz i słońce, chmury, wiatr, śnieg i mróz, i jeszcze grad!
2.Przebiśniegi i pierwiosnki tak się zadziwiły:
„Przecież wiosna już na świecie, a dzień taki zimny!”
Kotkom, co na wierzbie rosły, chłodno się zrobiło.
Wiosna przyszła, a ty, marcu, wciąż nas straszysz zimą!
Ref.: Marcu, marcu, ty psotniku…