3-14.-3.2025

  1. „Warmia – moja mała Ojczyzna”
  2. „Marcowa pogoda”

Cele:

– poznawanie obyczajów oraz tradycji  regionu Warmii, kształtowanie poczucia przynależności społecznej i kulturowej do swojej małej Ojczyzny; rozwijanie kompetencji obywatelskich oraz świadomości i ekspresji kulturalnej; poznanie 680- letniej historii Jonkowa;

– kształtowanie umiejętności wypowiadania się na dany temat;

–  rozwijanie zainteresowania  procesami zachodzącymi w przyrodzie oraz wzbogacenie wiedzy nt. roślin;

– rozpoznawanie i nazywanie zjawisk atmosferycznych;

doskonalenie umiejętności obserwacji pogody oraz zapisywanie jej stanu za pomocą umownych symboli;

– odkrywanie litery wielkiej i małej litery Z, z  oraz U, u drukowanej i pisanej oraz utrwalenie poznanych liter; rozwijanie umiejętności analizy sylabowej i głoskowej;

– rozwijanie umiejętności poruszania się w przestrzeni oraz koordynacji ruchowej;

– rozbudzanie zainteresowań matematyką; rozwijanie logicznego myślenia; podnoszenie kompetencji matematycznych;

– rozwijanie umiejętności współpracowania w grupie;

„Psotny marzec” sł. i muz. J. Kucharczyk

1.Razem z wiosną przyszedł marzec, z ciepłym słońcem, deszczem.

Zbudził kwiaty, zbudził drzewa, które spały jeszcze.

Nagle marzec śniegiem sypnął i postraszył mrozem,

szronem pokrył świeżą trawę, wichrem smaga srodze.

Ref.: Marcu, marcu, ty psotniku, niespodzianek masz bez liku:

deszcz i słońce, chmury, wiatr, śnieg i mróz, i jeszcze grad!

2.Przebiśniegi i pierwiosnki tak się zadziwiły:

„Przecież wiosna już na świecie, a dzień taki zimny!”

Kotkom, co na wierzbie rosły, chłodno się zrobiło.

Wiosna przyszła, a ty, marcu, wciąż nas straszysz zimą!

Ref.: Marcu, marcu, ty psotniku…