Tematy kompleksowe:

  1. Pogoda marcowa.
  2. Wiosno, ach to Ty!

Cele:

  • poznanie znaczenia przysłowia „W marcu jak w garncu”,
  • wysłuchanie wiersza, opowiadania, nauka piosenek tygodnia,
  • budzenie zainteresowania literami, poznanie w toku zabaw litery u, U, c, C, wyodrębnianie głoski i sylaby,
  • klasyfikowanie i przeliczanie przedmiotów,
  • ułożenie historyjki obrazkowej w odpowiedniej kolejności,
  • rozwijanie sprawności manualnej,
  • nazywanie symboli pogodowych – wykonanie pracy plastycznej,
  • rozwijanie sprawności fizycznej,
  • odkrywanie zapisu cyfrowego liczby 10,
  • utrwalenie wiadomości na temat ptaków powracających do Polski na wiosnę,
  • rozwijanie zainteresowań przyrodą – ciekawostki na temat niektórych ptaków, rola budek lęgowych,
  • poznanie pracy ogrodnika, narzędzi ogrodniczych,
  • poznanie obiegu wody w przyrodzie,
  • rozwijanie przyjaznych stosunków z rówieśnikami.

Piosenki „Wiosna na hulajnodze” (sł. i muz. Krystyna Gowik)

  1. Nagle ciepłem powiało.
    Nagle coś w lesie zapachniało.
    Wszystkie lody stopniały,
    a świat zielony zrobił się cały.
    Ref.: Wiosna! Hej, hej, hej!
    Wiosna! Hej, hej, hej!
    Jedzie wiosna na hulajnodze.
    Wszystkie kwiaty zakwitły jej przy drodze.
    Wiatr wiośnie długie włosy rozwiewa.
    Młodymi pąkami szepczą do niej drzewa.
    Wiosna! Hej, hej, hej!
    Wiosna! Hej, hej, hej!
  2. Ale co to? Śnieg pada!
    Cicho na bazie sobie spada.
    Wiosna porusza chmurami.
    I znów słoneczko ciepłe nad nami.

Piosenki „Bociek” (autor nieznany, muz. M. Kaczurbina)

  1. Kle, kle, boćku, kle, kle,
    witaj nam, bocianie!
    Łąka ci szykuje, łąka ci szykuje
    żabki na śniadanie.
  2. Kle, kle, boćku, kle, kle,
    usiądź na stodole!
    Chłopcy ci zrobili, chłopcy ci zrobili
    gniazdo w starym kole.
  3. Kle, kle, boćku, kle, kle,
    witamy cię radzi.
    Gdy zza morza wracasz,
    gdy zza morza wracasz,
    wiosnę nam sprowadzasz.