Tematy kompleksowe:
- Pogoda marcowa.
- Wiosno, ach to Ty!
Cele:
- poznanie znaczenia przysłowia „W marcu jak w garncu”,
- wysłuchanie wiersza, opowiadania, nauka piosenek tygodnia,
- budzenie zainteresowania literami, poznanie w toku zabaw litery u, U, c, C, wyodrębnianie głoski i sylaby,
- klasyfikowanie i przeliczanie przedmiotów,
- ułożenie historyjki obrazkowej w odpowiedniej kolejności,
- rozwijanie sprawności manualnej,
- nazywanie symboli pogodowych – wykonanie pracy plastycznej,
- rozwijanie sprawności fizycznej,
- odkrywanie zapisu cyfrowego liczby 10,
- utrwalenie wiadomości na temat ptaków powracających do Polski na wiosnę,
- rozwijanie zainteresowań przyrodą – ciekawostki na temat niektórych ptaków, rola budek lęgowych,
- poznanie pracy ogrodnika, narzędzi ogrodniczych,
- poznanie obiegu wody w przyrodzie,
- rozwijanie przyjaznych stosunków z rówieśnikami.
Piosenki „Wiosna na hulajnodze” (sł. i muz. Krystyna Gowik)
- Nagle ciepłem powiało.
Nagle coś w lesie zapachniało.
Wszystkie lody stopniały,
a świat zielony zrobił się cały.
Ref.: Wiosna! Hej, hej, hej!
Wiosna! Hej, hej, hej!
Jedzie wiosna na hulajnodze.
Wszystkie kwiaty zakwitły jej przy drodze.
Wiatr wiośnie długie włosy rozwiewa.
Młodymi pąkami szepczą do niej drzewa.
Wiosna! Hej, hej, hej!
Wiosna! Hej, hej, hej! - Ale co to? Śnieg pada!
Cicho na bazie sobie spada.
Wiosna porusza chmurami.
I znów słoneczko ciepłe nad nami.
Piosenki „Bociek” (autor nieznany, muz. M. Kaczurbina)
- Kle, kle, boćku, kle, kle,
witaj nam, bocianie!
Łąka ci szykuje, łąka ci szykuje
żabki na śniadanie. - Kle, kle, boćku, kle, kle,
usiądź na stodole!
Chłopcy ci zrobili, chłopcy ci zrobili
gniazdo w starym kole. - Kle, kle, boćku, kle, kle,
witamy cię radzi.
Gdy zza morza wracasz,
gdy zza morza wracasz,
wiosnę nam sprowadzasz.