Tematy kompleksowe:
- Jedziemy na wieś.
- W wiejskiej zagrodzie.
Cele:
- rozwijanie kreatywności dziecięcej;
- rozwijanie umiejętności prowadzenia dialogu w grupie;
- wyrabianie odporności emocjonalnej;
- poznanie nazw zwierząt hodowlanych oraz ich domów;
- poznanie pracy rolnika i maszyn z których korzysta;
- poznanie korzyści płynących z hodowli zwierząt;
- poznanie, czym odżywiają się wybrane zwierzęta hodowlane.
„Na wiejskim podwórku” – piosenka
1.Na podwórku już o świcie
zamieszanie, rwetes, krzyki
pokłóciły się koguty,
kaczki, gęsi i indyki.
Ref.: Kwa, kwa, kwa, kwa, gę, gę, gę, gę!
Gul, gul, gul, gul, kukuryku!
Kwa, kwa, gę, gę, kukuryku!
O co tyle krzyku?
2.Krowa muczy, świnki kwiczą,
piesek szczeka: hał, hał, hał, hał.
Owce beczą, kozy meczą,
w stajni koń rży:ihahaa!
3.Gospodyni rano wstała
daje paszę, ziarno sypie,
więc przez chwilę na podwórku
„Pszczoły” – wiersz
będzie troszkę, troszkę ciszej.
Mają domek swój nieduży,
Który im do pracy służy
Oraz siły niespożyte…
Takie to są pracowite!
A każda z nich wciąż się trudzi
Żeby zrobić miód dla ludzi.
Choć skrzydełka mają małe
To i tak szczęśliwe całe
Z tego kwiatka na ten kwiatek,
Gdzie nektaru jest dostatek,
Przelatują z taką gracją,
Że w mig stają się atrakcją,
Gdy przeleci obok pszczoła
Każdy z przerażeniem woła,
Nawet gdy przeleci bokiem
Lub do szklanki wpadnie z sokiem…
A każda z nich wciąż się trudzi
Żeby zrobić miód dla ludzi.