Tematy kompleksowe:

  1. Przedwiośnie.
  2. Wiosenne porządki.

Cele:

  • odczytywanie symboli pogodowych;
  • rozumienie powiedzenia „W marcu jak w garncu”;
  • poznanie liter R, r i G,g – drukowanych i pisanych;
  • wprowadzenie liczby 9;
  • rozpoznawanie i nazywanie wybranych gatunków kwiatów i ptaków;
  • uwrażliwienie na rośliny objęte ochroną;
  • przeliczanie zbiorów;
  • poznanie pracy ogrodnika i narzędzi ogrodniczych;
  • utrwalenie budowy roślin;
  • zdobywanie wiedzy na temat czynników niezbędnych do rozwoju roślin;
  • założenie uprawy wodnej fasoli i sianie rzeżuchy;
  • rozwijanie słuchu fonematycznego;
  • rozwijanie poczucia rytmu.

Piosenka „Idzie wiosna”

Ref. Idzie wiosna! Idzie wiosna!

Każda żaba jest radosna,

każdy żuczek, ptak i sosna!

Idzie wiosna! Idzie wiosna!

  1. Już od ranka, już od ranka

hopsa-sa-sa, hopsa-sanka.

Dzyń, dzyń! Dzwonią dzwonki z łąki.

Pyk! Na drzewach pękły pąki.

W polu, w lesie, na wsi, w mieście,

wszędzie wiosna jest nareszcie!

Ref…

2.Każdy ćwierka, śpiew, drze się,

że się niesie w całym lesie!

Każdy fruwa, każdy skacze:

bzyk -bzykacze, ćwierk – ćwierkacze.

I wy też się z nami cieszcie,

wiosna przyszła już nareszcie!