Tematy kompleksowe:
- Przedwiośnie.
- Wiosenne porządki.
Cele:
- odczytywanie symboli pogodowych;
- rozumienie powiedzenia „W marcu jak w garncu”;
- poznanie liter R, r i G,g – drukowanych i pisanych;
- wprowadzenie liczby 9;
- rozpoznawanie i nazywanie wybranych gatunków kwiatów i ptaków;
- uwrażliwienie na rośliny objęte ochroną;
- przeliczanie zbiorów;
- poznanie pracy ogrodnika i narzędzi ogrodniczych;
- utrwalenie budowy roślin;
- zdobywanie wiedzy na temat czynników niezbędnych do rozwoju roślin;
- założenie uprawy wodnej fasoli i sianie rzeżuchy;
- rozwijanie słuchu fonematycznego;
- rozwijanie poczucia rytmu.
Piosenka „Idzie wiosna”
Ref. Idzie wiosna! Idzie wiosna!
Każda żaba jest radosna,
każdy żuczek, ptak i sosna!
Idzie wiosna! Idzie wiosna!
- Już od ranka, już od ranka
hopsa-sa-sa, hopsa-sanka.
Dzyń, dzyń! Dzwonią dzwonki z łąki.
Pyk! Na drzewach pękły pąki.
W polu, w lesie, na wsi, w mieście,
wszędzie wiosna jest nareszcie!
Ref…
2.Każdy ćwierka, śpiew, drze się,
że się niesie w całym lesie!
Każdy fruwa, każdy skacze:
bzyk -bzykacze, ćwierk – ćwierkacze.
I wy też się z nami cieszcie,
wiosna przyszła już nareszcie!