04.03.2024r – 15.03.2024r
Tematy kompleksowe :
1. Wiosenne porządki.
2. W teatrze.
Cele:
- przypomnienie zasad obowiązujących podczas spacerów,
- zapoznanie z narzędziami ogrodniczymi i pracami wykonywanymi w ogrodzie wiosną,
- obserwowanie pierwszych wiosennych kwiatów,
- rozwijanie umiejętności posługiwania się nożyczkami,
- kształtowanie umiejętności segregowania przedmiotów wg przeznaczenia,
- wdrażanie do utrzymywania porządku w swoim otoczeniu,
- rozwijanie wyobraźni plastycznej,
- rozbudzanie zainteresowań przyrodniczych.
- wzbogacenie słownictwa o nazwy związane z teatrem,
- poznanie rodzajów lalek teatralnych,
- rozwijanie zainteresowań teatrem,
- kształtowanie logicznego myślenia,
- rozwijanie wyobraźni i ekspresji twórczej,
- zachęcanie do zabawy w teatr,
- słuchanie z uwagą muzyki.
Wiersz: „Wiosenne porządki” Jan Brzechwa
Wiosna w kwietniu zbudziła się z rana,
Wyszła wprawdzie troszeczkę zaspana,
Lecz zajrzała we wszystkie zakątki:
– Zaczynamy wiosenne porządki.
Skoczył wietrzyk zamaszyście,
Poodkurzał mchy i liście.
Z bocznych dróżek, z polnych ścieżek
Powymiatał brudny śnieżek.
Piosenka: „Maszeruje wiosna”
Tam daleko gdzie wysoka sosna
Maszeruje drogą mała wiosna
Ma spódniczkę mini sznurowane butki
I jeden warkoczyk krótki
Maszeruje wiosna
A ptaki wokoło
Lecą i świergocą
Głośno i wesoło
Maszeruje wiosna w ręku
Trzyma kwiat gdy go
W górę wznosi
Zielenieje świat
Nosi wiosna dżinsową kurteczkę
Na ramieniu małą torebeczkę
Chętnie żuje gumę i robi balony
A z nich każdy jest zielony
Maszeruje wiosna
A ptaki wokoło
Lecą i świergocą
Głośno i wesoło
Maszeruje wiosna w ręku
Trzyma kwiat gdy go
W górę wznosi
Zielenieje świat