04.03.2024r – 15.03.2024r

Tematy kompleksowe :

1. Wiosenne porządki.

2. W teatrze.

Cele:

  • przypomnienie zasad obowiązujących podczas spacerów,
  • zapoznanie z narzędziami ogrodniczymi i pracami wykonywanymi w ogrodzie wiosną,
  • obserwowanie pierwszych wiosennych kwiatów,
  • rozwijanie umiejętności posługiwania się nożyczkami,
  • kształtowanie umiejętności segregowania przedmiotów wg przeznaczenia,
  • wdrażanie do utrzymywania porządku w swoim otoczeniu,
  • rozwijanie wyobraźni plastycznej,
  • rozbudzanie zainteresowań przyrodniczych.
  • wzbogacenie słownictwa o nazwy związane z teatrem,
  • poznanie rodzajów lalek teatralnych,
  • rozwijanie zainteresowań teatrem,
  • kształtowanie logicznego myślenia,
  • rozwijanie wyobraźni i ekspresji twórczej,
  • zachęcanie do zabawy w teatr,
  • słuchanie z uwagą muzyki.

Wiersz: „Wiosenne porządki” Jan Brzechwa

Wiosna w kwietniu zbudziła się z rana,

Wyszła wprawdzie troszeczkę zaspana,

Lecz zajrzała we wszystkie zakątki:

– Zaczynamy wiosenne porządki.

Skoczył wietrzyk zamaszyście,

Poodkurzał mchy i liście.

Z bocznych dróżek, z polnych ścieżek

Powymiatał brudny śnieżek.

Piosenka: „Maszeruje wiosna”

Tam daleko gdzie wysoka sosna

Maszeruje drogą mała wiosna

Ma spódniczkę mini sznurowane butki

I jeden warkoczyk krótki

Maszeruje wiosna

A ptaki wokoło

Lecą i świergocą

Głośno i wesoło

Maszeruje wiosna w ręku

Trzyma kwiat gdy go

W górę wznosi

Zielenieje świat

Nosi wiosna dżinsową kurteczkę

Na ramieniu małą torebeczkę

Chętnie żuje gumę i robi balony

A z nich każdy jest zielony

Maszeruje wiosna

A ptaki wokoło

Lecą i świergocą

Głośno i wesoło

Maszeruje wiosna w ręku

Trzyma kwiat gdy go

W górę wznosi

Zielenieje świat