Tematy kompleksowe:

  1. W teatrze.
  2. Muzyka maluje świat.

Cele:

  • rozwijanie kreatywności dziecięcej;
  • rozwijanie umiejętności prowadzenia dialogu w grupie;
  • wyrabianie odporności emocjonalnej;
  • bogacenie słownictwa dzieci o wyrazy związane z pracownikami teatru;
  • poznanie różnych form teatru i i rodzajów lalek teatralnych;
  • zorganizowanie kącika teatralnego w sali;
  • poznanie instrumentów wchodzących w skład orkiestry symfonicznej;
  • kształcenie poczucia rytmu podczas zabawy przy muzyce;
  • zapoznanie z postaciami wielkich kompozytorów;
  • wprowadzenie litery f, F oraz h, H.

Wiersz „Jak muzyka maluje świat” Magdalena Satkowska

Gdy chodzę sobie po łące,

Widzę kwiaty, pszczoły, słońce.

Słyszę: bzz, bzz, fur, fur, ońce, ońce!

Kiedy siedzę cicho w domu

I nie przeszkadzam nikomu,

Słyszę: bul, bul, tuk, tuk, omu, omu!

A gdy idę po ulicy,

Przyglądam się okolicy.

Słyszę: wrr, wrr, ijo, icy, icy!

Gdy w pogodzie coś się dzieje:

Idzie burza, deszcz, wiatr wieje,

Słyszę: kap, kap, bum, szu, eje, eje!

Słucham tego i myślę tak:

To muzyka po swojemu

Maluje nasz piękny świat!

Piosenka „Magiczne miejsce” Marek Majewski

1. Teatr to jest widownia i scena.
Niby nic magicznego w tym nie ma,
aż do chwili, gdy nagle na scenie
dziwne zacznie się przedstawienie.

Ref. Bo w teatrze, w teatrze, w teatrze,
czarodziejskie jest to, na co patrzę.
Gdy się tylko podnosi kurtyna,
to od razu czar działać zaczyna.

2. Każda bajka się staje prawdziwa
Gaśnie światło i scena ożywa.
Wszystko może się zdarzyć na scenie.
Działa czar, póki trwa przedstawienie.

Ref. Bo w teatrze, w teatrze, w teatrze…

3. Teatr gra. Każdy ma czego szuka.
A to wszystko nazywa się sztuka.
Gdy dorosnę, to może tu wrócę,
żeby zagrać na scenie w tej sztuce.

Ref. Bo w teatrze, w teatrze, w teatrze…