Tematy kompleksowe:
- W teatrze.
- Muzyka maluje świat.
Cele:
- rozwijanie kreatywności dziecięcej;
- rozwijanie umiejętności prowadzenia dialogu w grupie;
- wyrabianie odporności emocjonalnej;
- bogacenie słownictwa dzieci o wyrazy związane z pracownikami teatru;
- poznanie różnych form teatru i i rodzajów lalek teatralnych;
- zorganizowanie kącika teatralnego w sali;
- poznanie instrumentów wchodzących w skład orkiestry symfonicznej;
- kształcenie poczucia rytmu podczas zabawy przy muzyce;
- zapoznanie z postaciami wielkich kompozytorów;
- wprowadzenie litery f, F oraz h, H.
Wiersz „Jak muzyka maluje świat” Magdalena Satkowska
Gdy chodzę sobie po łące,
Widzę kwiaty, pszczoły, słońce.
Słyszę: bzz, bzz, fur, fur, ońce, ońce!
Kiedy siedzę cicho w domu
I nie przeszkadzam nikomu,
Słyszę: bul, bul, tuk, tuk, omu, omu!
A gdy idę po ulicy,
Przyglądam się okolicy.
Słyszę: wrr, wrr, ijo, icy, icy!
Gdy w pogodzie coś się dzieje:
Idzie burza, deszcz, wiatr wieje,
Słyszę: kap, kap, bum, szu, eje, eje!
Słucham tego i myślę tak:
To muzyka po swojemu
Maluje nasz piękny świat!
Piosenka „Magiczne miejsce” Marek Majewski
1. Teatr to jest widownia i scena.
Niby nic magicznego w tym nie ma,
aż do chwili, gdy nagle na scenie
dziwne zacznie się przedstawienie.
Ref. Bo w teatrze, w teatrze, w teatrze,
czarodziejskie jest to, na co patrzę.
Gdy się tylko podnosi kurtyna,
to od razu czar działać zaczyna.
2. Każda bajka się staje prawdziwa
Gaśnie światło i scena ożywa.
Wszystko może się zdarzyć na scenie.
Działa czar, póki trwa przedstawienie.
Ref. Bo w teatrze, w teatrze, w teatrze…
3. Teatr gra. Każdy ma czego szuka.
A to wszystko nazywa się sztuka.
Gdy dorosnę, to może tu wrócę,
żeby zagrać na scenie w tej sztuce.
Ref. Bo w teatrze, w teatrze, w teatrze…